
Als je nou een land zou moeten kiezen waar je bijzondere youngtimers kunt vinden met het stuur aan de goede kant én lage kilometerstanden, wat zou je dan zeggen? Misschien Duitsland? Of Zwitserland, daar zorgen ze ook goed voor hun auto’s. Maar wat dacht je van Japan? Daar komt deze toffe Volkswagen Vento VR6 met lage kilometerstand vandaan. En het stuur zit gewoon links.
We schreven er al eens eerder over. Blijkbaar vinden Japanners het tof om Europese auto’s te kopen met het stuur links, waarschijnlijk net als liefhebbers van Japanse auto’s het hier nog weleens gaaf vinden om met het stuur rechts te rijden. Voornamelijk welvarende Japanners kopen dikke Duitse auto’s als een soort prestige-object, om er vervolgens vaak maar weinig mee te rijden.
Deze Volkswagen Vento met begeerlijke VR6-motor kwam zo’n zeven jaar geleden na ruim twintig jaar terug naar Europa. In Japan verzamelde de auto slechts 60.000 kilometer op de teller. De Nederlandse eigenaar reed er zelf nog zo’n 8.000 kilometer bij – en nu staat hij weer te koop. Volgens de verkoper is de auto zelfs nog in nieuwstaat.
Wat kost de VW Vento VR6 met een lage kilometerstand?
Hoewel The Fast and the Furious een poging deed, is de Vento nooit echt aangeslagen als liefhebbersauto. Een goede Vento met weinig kilometers vinden is al een hele uitdaging laat staan met de deze goedklinkende zescilinder met 174 pk. Het enige jammere (voor ons) is dat ie een automaat heeft, al weten we dat er genoeg mensen groot fan zijn van deze bak. Heb jij er 14.950 euro voor over?
2 reacties op “Koop jij deze VW Vento VR6 met een lage kmstand een bijzondere herkomst?”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Nu niemand meer een Tesla Model Y koopt, is een heel ander soort auto ineens de populairste in Europa

De ANWB tipt een wel heel bijzondere auto als meest waardevaste aankoop

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Deze nieuwe autoradio ziet eruit als een oude cassettespeler, maar achter het klepje zit iets anders

Ik rij al 7 jaar met een rechts gestuurde Audi S6 die nieuw in Japan geleverd is. De auto is een type C5 uit 2004 met de bekende 4,2 V8.
De auto had niet echt een gedocumenteerde geschiedenis toen ik hem kocht, maar met een kilometerstand van nét onder de 100K ben ik het avontuur toch aangegaan. Nu dus 7 jaar verder en zo’n 165K ervaring, moet ik zeggen: de auto heeft zich keurig gedragen. Buiten regulier onderhoud (beurten en distributie) geen rare dingen gehad. Ik zou zo weer een Japanse import kopen.
Mooie auto net zo mooi als onze Golf 4 Vrv5 170 pk automaat met sport optie, cilmaat, dakje origineel, org sport Alu wielen, net new Michelin banden, deurvergrendering getint glas, luxe bekleding, voll onderhoud bij therpstra, net zwart leer Org Recaro stoelen, originele stoelen grijs zitten er bij.
Gekocht met 19.xxx nu staat er 24 dkm op.
Koste in 2001 64.000 Mark .