Diesel is per liter goedkoper én vaak lis een diesel zuiniger. Het probleem zit hem in de hogere wegenbelasting. Dus een kleine en lichte diesel zou eigenlijk perfect zijn. Gelukkig kunnen wij als vooraanstaand consumentenplatform met uitsluitend gedegen advies je iets aanbevelen: namelijk deze verstandige Skoda Citigo met een dieselmotor. En hij is ook nog eens heel praktisch voor de McDrive, want je passagier mag de bestelling doorgeven en aanpakken. Wel zo veilig.

De Citigo is de Volkswagen Up van Skoda. De lichten zijn net even anders en bij de Citigo is niet de volledige achterklep van glas – bij de Citigo wel. Grappig detail. Technisch zijn ze normaal gesproken vrijwel identiek, maar dat is bij deze stadsrakker wel even anders. De Skoda ging naar Darkside Developments en kreeg daar een 2,0-liter viercilinder dieselmotor en vierwielaandrijving. Met een nieuwe turbo is het vermogen opgekrikt naar 276 pk. Schakelen gaat via een handbak met zes versnellingen.

De Skoda Citigo diesel met 276 pk is geen daily driver

De Citigo heeft alles in huis om een verstandige auto voor de dagelijkse kilometers te zijn, maar dat is niet de opzet van deze auto. Het interieur verdween in de prullenbak en er kwam een vlezige rolkooi voor in de plaats. Deze auto is vooral op het circuit gebruikt. De Britse APK is dan momenteel ook verlopen, maar dat kun je vast oplossen. Het verbruik is overigens niet bekend, maar met hoe licht zo’n gestripte Citigo is, kan het nooit heel hoog zijn.

Verder is de auto opgeleukt met onder meer Eibach-veren en remmen van Porsche. De wielen komen van een Skoda Octavia. De auto staat in het VK te wachten op de hoogste bieder. Met nog drie dagen te gaan is het hoogste bod momenteel omgerekend nog geen 5.000 euro. Slimme bieders wachten tot het laatste moment met het uitbrengen van een bod, maar wie weet loopt het geen storm. Je hebt in ieder geval nog tot maandag om uit te rekenen wat dit ding waard is.

Reacties

  • Thijmen heeft op 23 november 2024 geschreven:

    Een 2.0tdi in zo’n klein apparaat. Snap niet dat het nooit aangeslagen is. Audi leverde het een tijdje in de A1.

    • Floris heeft op 26 november 2024 geschreven:

      Ik heb ooit enkele malen in een Saudi A1 1.4TFSI gereden. Maar mijn mening een verschrikking om in te rijden. Te nerveus en te licht op de voorwielen. Absoluut niet iets wat ik kopen zal, ik kan en wil mij heb voorstelling maken met een 2.0…

      Voor het circuit kan dit natuurlijk een leuke funfactor hebben.

      Reageer
    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)