
Laten we even beginnen met dat we niets willen horen over wegenbelasting, brandstofverbruik, afschrijving of onderhoudskosten. Een goed verhaal mag je nooit verpesten met de feiten. En we hebben hier absoluut een goed verhaal voor je. Want wist je dat je inmiddels een verlengde BMW 7-serie van nog geen tien jaar oud mét een V12-motor kunt kopen voor minder geld dan een nieuwe Volkswagen Golf met wat opties? En vergeet niet dat dit vijf jaar geleden nog de duurste nieuwe BMW van Nederland was.
Dat dikke Duitsers flink afschrijven, dat is bekend. Voor een habbekrats koop je een oude Porsche Cayenne of Mercedes S-klasse. Maar deze BMW 760Li hadden we nog niet in het vizier. Voor ons gevoel is ie pas net uit productie en bovendien leek hij ons nog te gewild, want tegenwoordig levert BMW geen V12-motoren meer. Blijkbaar moet zelfs de laatste twaalfcilinder door de afschrijving heen, en daar kun jij je voordeel mee doen. Haal jij een verlengde 7-serie met een dikke twaalfcilinder?
Wat kost een verlengde BMW 7-serie met V12 nu?
We hebben het hier over de 7-serie van de G11-generatie die in 2015 werd geïntroduceerd. Deze grote BMW is dus al tien jaar oud. Vooral de modellen van vóór de facelift in 2019 zijn lekker aan het afschrijven. In Duitsland zien we ze al met 144.000 kilometer op de teller uit 2017 voor 40.000 euro. En volgens de advertentie heeft de auto een schadevrij verleden. En ja, je moet de auto nog even importeren, maar gezien de leeftijd zal de BPM meevallen.
In Nederland staan er weinig te koop. Dat zal met de nieuwprijs van 246.000 euro te maken hebben. Wel zien we er eentje voor 59.950 euro met 168.000 kilometer op de teller. Een stukje prijziger dan in Duitsland, maar dan heb je wel de kleur Frozen Arctic Grey en een bijzonder interieur. De twaalfcilinder produceert 610 pk en 800 Nm. De 0-naar-100-tijd is een kleine 3,7 seconden en de top is begrensd op 250 km/u. Vergeet niet: dit is een 5,2 meter lange auto die 2,2 ton weegt. Veel vetter wordt het niet.
Lees ook: De BMW 760li (facelift) was zelfs de duurste auto van 2020
In principe krijg je dezelfde motor als die in de Rolls-Royce Ghost uit die periode. Maar dan krachtiger. De V12 was een 6,0-liter, maar BMW wilde ‘m groter maken om extra koppel te genereren bij weinig toeren – het resultaat is 800 Nm bij 1.550 tpm. Dat wordt naar alle vier de wielen geleid via een achttraps automaat. Hij heeft actieve rolstabilisatie, vierwielbesturing en alle rijassistenten die je maar kunt bedenken.
14 reacties op “Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

92% van de EV-rijders gaan niet meer terug naar benzine, en het is niet vanwege het klimaat

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Tesla is niet meer het enige automerk dat herbruikbare raketten de ruimte in schiet

Automerk komt met superbatterij die je maar één keer per maand hoeft op te laden

Lamborghini legt uit hoe de benzinemotor kan blijven leven na het verbod in 2035

Binnenkort kun je heel betaalbaar op vakantie binnen Europa zonder auto of vliegtuig

De prijs van de Kia EV9 GT is bekend: dit betaal je voor een zevenzitter met 500+ pk

Voor een koper met visie is deze BMW een goede aanwinst. De markt vraagt om nieuwe toevoer van interessante merken en modellen die een bepaalde minimale waarde behouden en vaak exorbitante waardestijgingen ondergaan. Als liefhebber zie ik vandaag de dag allemaal nieuwe kansen op het gebied van het investeren in auto’s.
Ze waren zo goedkoop dat ik er maar twee push pull aan mekaar vast heb gelast, ongelofelijk koppel, vierentwintig cylinder en ik zit er sterk over te denken om er nog een derde bij te plaatsen, stel je toch es voor zeg zesendertig cilinders
Prachtige limousine. Dit BMW model was echt klasse.
Mijn vader rijdt een 760 i
Prachtige auto, z’n tijd ver vooruit, recent moesten wel de verstuivers vervangen worden. Kosten een kleine 10.000€
Auto is muisstil en zoeft over de weg
Huidige km stand is nu een 160.000 km
Maar hij rijdt nog als nieuw. Deuren die zich zelf sluiten, een zee van ruimte .
Kortom een top auto !
Als je van boten houdt vast de moeite…zelf zou ik dan liever dat GTItje kopen, meer fun.
Bmw is top een top merk onderschat alleen niet de concurentie Lexus 5.0 is beter en anders gaat minder vaak stuk en kost je dus minder maar als Geld niet uit maakt dan kies is voor BMW 2002 turbo wit met texaxo stripes de 323i e21 en bmw silver history geschiedenis is belangrijk heritage van een auto merk en dat heeft BMW en nu ook Toyoda Toyota Lexus allemaal bewezen ik ik ben te emailen per patrickcavero@gmail.com
Tot ziens of spreken wat af.
Ik ben een nazaad van Poelgeest nu onder anderen BMW dealer maar rij ook Toyota/Lexus V8/BMW,s van alle snelle type,s gehad en neem de V12 binnenkort voor een mooi exemplaar die zoek ik voor me toffe Vader een donker blauwe met cognac of ivoor wit interieur en dan voor een nette auto heb ik soms wat meer over dan een gare niet ingerookt en niet huisdieren zo als honden en katten enz.
Tot snel me telefoon mag je vragen patrickcavero@gmail.com
Als je kan betalen mag je die van mij overnemen voor je vader v12 760li
Net zo duur als een VW Golf. Mmmmmm, kopen is een maar zo’n BMW rijden is toch van een heel andere categorie. Je moet wel een heel goed betaalde baan hebben om een V12 te kunnen rijden. Nee, dan hou ik het wel bij mijn Volvo S90. Deze haalt nooit het niveau van een BMW 760 maar is voor mij een betaalbare en fijn rijdende Limousine. En nog terug te komen op een Golf, die zou ik niet snel kopen. Ik heb namelijk geen petje…..🤪
Kokkie_01
Vergelijk je nu de afschrijving van een BMW 7 serie v12 met die van een tesla van 50k? En op basis daarvan wil je een conclusie trekken?
durf je dat ook aan met een Tesla X, toen deze nog voor 150k in de showroom stond ?
Hoezo ICE’s schrijven niet hard af? 😉
Hartstikke lekker rijden dus, en betalen, dus dat wordt em niet helaas.
Rudie veenstra welke normale arbeiders kunnen zich een auto aanschaffen van 60k hahahah
Een gewone arbeider kan hem niet op de weg houden,en de man met geld koopt wel een nieuwe ,dus zijn ze relatief goedkoop,maar het onderhoud is aardig duur .Groeten .