Ergens is het jammer van de 18-inch velgen, anders zou niemand verwachten dat deze Caddy – die zelfs nog bedrijfsbestickering draagt – niet volledig standaard is. Verkoper Mat bouwde zijn oude werkbus om tot een vierwielaangedreven circuitspeeltje. Het epicentrum van de prestaties is de 2,0-liter viercilinder uit een Audi S3 uit 2009. Mat transplanteerde de volledige aandrijflijn, inclusief de vierwielaandrijving en een handgeschakelde zesbak. Het vermogen van de 2.0 TFSI werd verhoogd naar ruim 365 pk.

De remmerij komt van Porsche en de 18-inch wielen van Bola. De uitlaat is 3 inch dik en is netjes weggewerkt om nietsvermoedende voorbijgangers onwetend te houden. Voorin plaatste de eigenaar de stoelen van een Golf GTI en achterin is plaats voor drie passagiers dankzij stoelen uit een Touran. Het liefst geen mensen met een vitamine-D-tekort, want de ramen achterin ontbreken. Voor gewichtsbesparing is de bank van de VW Caddy met S3-aandrijflijn eenvoudig te verwijderen.

Wat kost de VW Caddy met S3-aandrijflijn?

De vraagprijs is 10.500 pond op eBay, omgerekend zo’n 11.700 euro. Je moet hem dan nog wel even ophalen in Birmingham. De Volkswagen Caddy quattro is dus rechtsgestuurd, wat onhandig lijkt, maar ook best wat voordelen kan hebben. Op de Nürburgring kun je bijvoorbeeld heel dicht langs de muur bij T13 sturen, die aan de rechterkant zit.

Reacties

  • Van DieZel heeft op 3 juni 2020 geschreven:

    Wanneer komt Volkswagen met de golf 2.0 tdi 4motion en handbak? Duurt allemaal veelste lang. Bedankt Caddy! Mooie velgen trouwens en zal zeker als de brandweer gaan. Thumbs up.

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)