
Ferrari boert goed met V12-motoren en ook Lamborghini zweert bij de volumineuze motor. Zelfs dit jaar nog vertelde Lamborghini ons dat er voorlopig geen sportauto’s van Lambo komen met turbomotoren. Er zouden sowieso V10- en V12-motoren komen, met desnoods wat hybridetechniek.
Lamborghini lijkt nu terug te krabbelen. Volgens Automobile Magazine ondervindt de Volkswagen Groep problemen met de Euro 7-norm; de uitstoot is te hoog. Daarom blijft de opvolger van de Aventador steeds uitgesteld worden. Hij zou eerst al in 2020 komen, maar dat is nu 2024 op z’n vroegst. Ook de opvolger van de Huracán schijnt pas in 2025 te komen.
Volgens de strategie-afdeling van de Volkswagen Groep kost het ontwikkelen van één nieuw platform voor beide opvolgers en het conformeren van de V12 een astronomische 900 miljoen dollar. Volgens Lamborghini zelf valt dat mee, zij budgetteren 400 miljoen dollar. Het vernieuwen van de V12 voor een lagere uitstoot kost volgens Lambo maar 55 miljoen euro.
Volgens Automobile Magazine zal Lambo blijven vechten voor de V12, maar is de kans groot dat de V10 in ieder geval zal sneuvelen. Een hybride-V8 in de opvolger van de Huracán zou zo’n 800 pk produceren. Daar kunnen we mee leven, als de Lamborghini-V12 maar voortleeft.
Meer van TopGear


Wanbetaler probeert huur-Lambo te verstoppen in Amsterdamse garage (maar vergeet iets belangrijks)

Lamborghini-baas: ‘Hybride Lamborghini Revuelto maakt beter geluid dan de laatste SVJ’

Novitec geeft de Lamborghini Aventador Ultimae een upgrade met dikke Vossen-velgen

Deze Riva-boot heeft twee (!) Lamborghini V12-motoren aan boord

Lamborghini gepakt met 156 km/u te hard, komt weg met slechts bekeuring door personeelstekort

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Deze BMW i7 heeft ‘de heilige graal onder de batterijen’ en kan in één ruk naar Milaan rijden vanuit Nederland

Nooit meer banden wisselen? Nieuwe band van Michelin zou een belangrijk probleem moeten oplossen

Deze nieuwe auto’s scoren niet goed in de crashtest (en dat heeft een duidelijke reden)

Last van hooikoorts? Met dit simpele trucje ben je snel verlost van je jeukende ogen en loopneus

De politie legt uit wat je nooit mag doen als je een traumaheli ziet landen op de snelweg
