
‘De Lamborghini Aventador SVJ is de extreemste versie, met de krachtigste V12 die Lamborghini ooit heeft gebouwd’, schreef Lamborghini bij de lancering van de speciale Aventador in 2019. Je zou zeggen dat deze Aventador qua geluid niet wordt overstemd door een PHEV. Dat lijkt nu toch het geval te zijn. Wat wel belangrijk is om hierbij te vermelden: de plug-in hybride in kwestie is de nieuwe Lamborghini Revuelto.
In een interview met het Australische CarExpert geeft de baas van Lamborghini in Azië en Oceanië, Francesco Scardaoni, zijn mening over het nieuwste speeltje van Lamborghini. Zo luistert hij liever naar de hybride Revuelto dan naar een SVJ. ‘Bij het starten van de auto, wanneer de motor aanslaat, is het geluid volgens mij zelfs beter dan dat van de laatste SVJ. Het is nogal een uitspraak, maar ik zou zeggen dat het geluid beter is.’
Ja, dat zouden wij ook zeggen als we net een nieuw model hadden uitgebracht. Maar mogelijk (luister hieronder zelf maar) zit er toch een kern van waarheid in. Volgens Scardaoni is de uitlaat verbeterd, waardoor het geluid ‘emotioneel’ is. ‘Wanneer je supersportauto’s meet, dan gaat het over cijfers, maar wat voor ons veel toevoegt, is emotie. Die emoties komen door het geluid, dat je op laat veren wanneer je in de auto zit’, zegt Scardaoni. Die emotie van het geluid wordt volgens hem dus beter overgebracht in de hybride Lamborghini Revuelto dan in de SVJ.
Specificaties van de hybride Lamborghini Revuelto en Aventador SVJ
Ook de cijfers waar Scardaoni het over heeft, zijn beter in de Revuelto. Hij haalt 825 pk en 725 Nm uit enkel de V12-motor. Wanneer de elektromotor gaat helpen, komt de PHEV tot een vermogen van 1.015 pk. Bij de Aventador SVJ blijven die cijfers steken op 770 pk en 720 Nm. De 0-naar-100-tijd van de Revuelto is met 2,5 seconden maar 0,3 seconde sneller dan die van de Aventador. Dus: toch maar je SVJ inruilen op voor een nieuwe Revuelto?
Het geluid van de hybride Lamborghini Revuelto
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Lamborghini Revuelto review: Misschien wel de beste Lambo sinds de Miura

Rijden met de Lamborghini Revuelto: de eerste plug-in hybride Lambo

Luister hier voor het eerst naar de nieuwe V12 van de Lamborghini Revuelto op de Ring

Waarom de Lamborghini Revuelto met V12 toch een EV Award wint

Walkaround Lamborghini Revuelto: Alles wat je moet weten over de stekker-Lambo

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Deze Lamborghini heeft een andere naam dan op het kentekenbewijs staat

Ook al heb je veel geld, dan nog kun je geen Lamborghini kopen

Deze Lamborghini zou in Nederland geen boete krijgen voor het blokkeren van een Tesla Supercharger

Wanbetaler probeert huur-Lambo te verstoppen in Amsterdamse garage (maar vergeet iets belangrijks)

Lamborghini gepakt met 156 km/u te hard, komt weg met slechts bekeuring door personeelstekort

Buitenspelen in de Audi RS 3, BMW M3, Porsche 911 en Lamborghini Aventador SVJ

Geplette Aventador SVJ moet alsnog een hoop geld kosten

Vrachtwagen plet Lamborghini Aventador SVJ en Bentley in Beverly Hills

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Kan deze Fiat Grande Panda zijn merk opnieuw op de kaart zetten? (review)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Verzamelaars gaan deze zescilinder Ferrari vanaf april heel serieus nemen

De ombouwkosten van de Alpine A110 Ravage zijn hoger dan de prijs van de auto

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Bestuurders van dit automerk hebben het vaakst spijt van hun aankoop, volgens onderzoek

Europese automerken hebben het al zwaar, maar gaan het vanaf 2 april nog zwaarder krijgen

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Deze bekende modelnaam uit het verleden komt weer terug naar Nederland

Reacties