Lamborghini Huracán Performante Spyder is onlogisch lekker

Minder dak, meer herrie: de Huracán opent voor het zomerseizoen

Lamborghini Huracán Performante Spyder
Lamborghini Huracán Performante Spyder
Lamborghini Huracán Performante Spyder
Lamborghini Huracán Performante Spyder
Lamborghini Huracán Performante Spyder
Lamborghini Huracán Performante Spyder interieur
Lamborghini Huracán Performante Spyder
Lamborghini Huracán Performante Spyder
Lamborghini Huracán Performante Spyder
Lamborghini Huracán Performante Spyder
Lamborghini Huracán Performante Spyder
Lamborghini Huracán Performante Spyder interieur

Dit is de Lamborghini Huracán Performante Spyder. Ja: een Performante Spyder. Een tegenstrijdig model, inderdaad. Want de Performante is het meest gefocuste, circuitklare model van Lamborghini. Waarom zou je daar het dak afhakken en een zware cabrio-constructie inbouwen? Wil je bijbruinen, dan is een reguliere Spyder toch afdoende?

Er is één heel goede reden voor: het gillende V10-geluid. Plus: de Performante is qua rijgedrag zo’n dramatische verbetering ten opzichte van de ‘normale’ Huracán, dat je dit de daklozen ook gunt.

Eerst het belangrijkste: de 5,2-liter V10 produceert 640 pk bij 8.000 schreeuwende toeren per minuut. Het kost de Lamborghini Huracán Performante Spyder 3,1 seconden (+0,2 ten opzichte van de dichte Performante) om de 100 km/u te bereiken. De 200 km/u bereikt ie na 9,3 seconden (+0,4). Net zo lang als het duurt om de naam uit te spreken, dus. De topsnelheid is 325 km/u. In een cabriolet.

De basis van de Performante Spyder is een mengsel van aluminium en koolstofvezel, de magische ALA-aerodynamica is ook van de partij, de koolstof-keramische remmen zorgen voor stopkracht en P Zero Corsa-banden voor de grip. En dankzij het open dak krijg je extra luide verbale aanmoediging van achteren.

En dan het probleem: Lamborghini Huracán Performante Spyder weegt 125 kilo meer. Het totaalgewicht is 1.507 kilo. Overigens is dat 35 kilo minder dan de normale Spyder. Een glas halfvol/halfleeg-situatie dus. En toch: op papier slaat de Performante-uitvoering misschien nergens op, maar in werkelijkheid wil je er echt heel graag mee rijden. Geloof ons.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws