
Je kunt je afvragen of ze bij Lotus nog wel eens iets anders doen dan feestvieren. Nieuwe modellen blijven voorlopig uit (want duur) en dus zijn de Britten voornamelijk bezig met het maken van ultra-hyper-mega speciale uitvoeringen van bestaande modellen (want goedkoop).
Feest?
Dit keer konden ze kennelijk niet zo goed kiezen, of waren in een extra bijzonder ultra-hyper-mega feestelijke bui. Ze combineerden namelijk een aantal uitstekende redenen om feest te vieren en lieten die los op een paar nietsvermoedende Exiges 430. Lotus bestaat 70 jaar (feest!). Graham Hill won 50 jaar geleden het F1-constructeurskampioenschap in een Type 49 (feest!). Mario Andretti deed 40 jaar geleden hetzelfde in een Type 79 (feest!). En dan is het dit weekend ook nog eens Festival of Speed op Goodwood (altijd reden voor feest!).
Wat is er anders?
Kijk die kleuren dan! Rood (voor de Lotus Exige Type 49)! En zwart (voor de Lotus Exige Type 79)! En gouden wielen! En, zie je niet, maar er zit ook nog heel veel alcantara in het interieur. Als je daarvan niet in een feeststemming raakt, dan toch zeker van de auto zelf, waar hoegenaamd niets aan veranderd is. Maar goed, 430 pk was op zich ook wel genoeg. Volgende week komt Lotus ongetwijfeld weer met een ultra-hyper-mega speciale uitvoering. De reden is nog onduidelijk, maar het 10-jarig jubileum van de introductie van appeltaart in de Lotus-bedrijfskantine lijkt ons een heel reële optie.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Porsche 911 Carrera vs Lotus Evora GT410 vs Jaguar F-type P450

Nissan GT-R op de Nürburgring laat zien hoe het niet moet

Audi RS 5 vs Porsche Cayman vs Lotus Exige

Dallara Stradale vs Alpine A110 vs Lotus Exige Cup 430

AM Vantage vs 600LT vs Lotus Exige vs Ford Fiesta ST

Lotus Emira: is een viercilinder voldoende voor een sportwagen van 138.000 euro? (review)

Deze viercilinder maakt een dikke V6 eigenlijk overbodig

Is de elektrische Lotus Eletre R beter dan de Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid met een V8?

VIDEO: Lotus Evija X crasht tijdens burnout op Goodwood Festival of Speed

Lotus Emeya benadert de Porsche Taycan en de Audi RS e-Tron GT (review)

VIDEO: Lotus toont speciale Evija X met razendsnelle ronde op de Nürburgring

Op deze opvallende manier gaat Aston Martin voor het eerst in 112 jaar duurzaam winstgevend worden

Lotus Emira: is een viercilinder voldoende voor een sportwagen van 138.000 euro? (review)

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Welk van deze retro stadsauto’s is het beste om stijlvol en elektrisch voor de dag te komen?

Dat Aston Martin beter wil zijn dan alle andere merken, blijkt wel uit het bijzondere dak van de V8 Vantage Roadster

Is zo’n rappe Mini Cooper S (F56) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Verzamelaars gaan deze zescilinder Ferrari vanaf april heel serieus nemen

De ombouwkosten van de Alpine A110 Ravage zijn hoger dan de prijs van de auto

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

De goedkoopste Mercedes sedan die je in Nederland kan bestellen, gaat eruit

Onderhoud aan de auto in Nederland kan binnenkort wel eens erg duur worden

Waarom elektrische auto’s in de toekomst juist minder actieradius kunnen hebben

Deze Honda Civic die (voor weinig?) wordt verkocht door Nederlandse overheid heeft leuke verrassing onder de motorkap

Volkswagen Passat met GTI-motor is ideaal voor mensen met zware trailers (of veel haast)

Reacties