De Aston Martin DBX staat nog niet eens bij de dealers of Lumma Design – je weet wel, van het kaliber Novitec en Mansory – liet zich al gaan op de Britse SUV. Voor een niet nader te noemen bedrag bouwt de tuner een CLR AM-kit voor je. Dit doen ze slechts twintig keer – waarbij ze zelf zullen vertellen dat het is om exclusiviteit te waarborgen, maar in werkelijkheid kunnen wij ons niet voorstellen dat er meer mensen zijn die er eentje willen.

Lumma gebruikt ‘koolstofvezel zover het oog kan zien’, naar eigen zeggen. Bijvoorbeeld de bredere wielkasten, met daarin centerlock-wielen, zijn van het spul gemaakt. Boven op de achterlichten zit een spoiler en daar weer bovenop nog eentje. Van achteren gezien lijkt het alsof de Lumma Aston Martin DBX zijn luier vol heeft – het oogt allemaal wat uitgezakt. Ook de grille krijgt een passe-partout van het spul.

Het interieur zou ook een koolstofvezel festijn moeten zijn, al zijn daar nog geen foto’s van. Over een toename in vermogen rept Lumma nog met geen woord, maar we kunnen ons niet voorstellen dat er niets gebeurt met de 4,0-liter V8 van Mercedes. Ze hebben vast iets op de plank liggen om het vermogen van 550 pk te laten toenemen.

Aston Martin wil graag heel veel DBX’en verkopen. Is dit de manier om jezelf met klasse te onderscheiden van de rest? In één woord: nee. Ter verduidelijking: nee, zeker niet.

Reacties

  • Miguel heeft op 1 maart 2020 geschreven:

    Een urus is geen optie meer tenzij je een bodykit neemt

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)