
De trouwe TopGear-lezer weet; als Lumma een auto onder handen neemt, dan kunnen ze nog wel eens een beetje overdrijven. En dan drukken we het nog aardig uit. Sterker: we houden ons in. Net als Lumma dat dit keer deed met de G 500.
Carbon
Ten eerste hebben ze de handgrepen van de deuren afgewerkt met hoogglanslak en bedekt met koolstofvezel. En toen waren ze klaar. Geintje: alles waar ze een platte schroevendraaier tussen konden proppen, werd eraf gewipt en vervangen door het magische goedje. Lumma is gek op koolstofvezel.
De meest opvallende koolstofvezel-conversie zijn de omlijstingen van de koplampen. Een veel treffender vergelijking dan oogschaduw van een hairmetal rockband uit de jaren tachtig kunnen we niet bedenken. Met de nieuwe oogschaduw rij je ongemerkt het podium op tijdens een Kiss-optreden. Het scheelt dat de G-klasse genoeg head-bang-ruimte biedt.
Ook hebben ze de motor aangepast. De vier-liter biturbo V8 produceerde voorheen 422 pk en 610 Nm. Daar hebben de kerels van Lumma doodleuk 68 pk en 95 Nm bij opgeteld. Het sprintje naar de honderd, waar hij normaal 5,9 seconden over zou doen, doet ‘ie dus nu nog wat sneller.
Is dit dan alles?
Subtiel, toch? Maar, vrees niet, Lumma heeft al aangekondigd dat het hier niet bij blijft. Zoals ze zelf aangeven; ‘It goes without saying, Lumma Design zal binnen een paar maanden een complete bodykit hebben ontwikkeld’. De Lumma CLR G770, dus. Wil je je alvast mentaal voorbereiden? Kijk dan even naar de Bentley van Lumma. Of de Velar van Lumma.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze retro-wielen zijn de ideale upgrade voor de betere nachtapotheker

Heeft de politie echt de klopjacht geopend op dikke G-klasses in Nederland?

Net te laat voor een Fiat 500? Dan kun je nu een Mercedes G-klasse met V8 kopen

Lego komt met een spannend 18+ setje van een rijp model

Dit is de duurste bedrijfsauto van Nederland (en het is niet wat je verwacht)

Huh? Mercedes overweegt touchscreens in velgen van auto’s te bouwen

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

De politie vervangt snelle Audi’s door dikke diesels van Mercedes (t.w.v. 126.000 euro)

Lumma BMW X7 staat op 24-inchers

Lumma Aston Martin DBX is uitgezakt

Lumma Design CLR X7 is een echte patser

Lumma CLR RE: de Evoque met extra klasse, zeggen ze

Dit is de Audi Q8 van Lumma Design

De Lumma G-klasse is je patserige blokkendoos

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Deze Honda was ooit total-loss, maar is nu de snelste Integra ter wereld

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Ik wil mijn auto verlagen: op welke manieren kan dat allemaal?

Is chiptuning slecht voor je auto? En wordt je auto er écht zuiniger van?

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Volkswagen Passat met GTI-motor is ideaal voor mensen met zware trailers (of veel haast)

Deze bekende modelnaam uit het verleden komt weer terug naar Nederland

Pre-order: TopGear Aston Martin Special

Misschien wel de saaiste auto ter wereld gaat eindelijk uit productie, en dat is erg jammer

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

De interessante reden waarom vorst soms van die mooie patronen vormt op je auto

Reacties