De trouwe TopGear-lezer weet; als Lumma een auto onder handen neemt, dan kunnen ze nog wel eens een beetje overdrijven. En dan drukken we het nog aardig uit. Sterker: we houden ons in. Net als Lumma dat dit keer deed met de G 500.

Carbon

Ten eerste hebben ze de handgrepen van de deuren afgewerkt met hoogglanslak en bedekt met koolstofvezel. En toen waren ze klaar. Geintje: alles waar ze een platte schroevendraaier tussen konden proppen, werd eraf gewipt en vervangen door het magische goedje. Lumma is gek op koolstofvezel.

De meest opvallende koolstofvezel-conversie zijn de omlijstingen van de koplampen. Een veel treffender vergelijking dan oogschaduw van een hairmetal rockband uit de jaren tachtig kunnen we niet bedenken. Met de nieuwe oogschaduw rij je ongemerkt het podium op tijdens een Kiss-optreden. Het scheelt dat de G-klasse genoeg head-bang-ruimte biedt.

Ook hebben ze de motor aangepast. De vier-liter biturbo V8 produceerde voorheen 422 pk en 610 Nm. Daar hebben de kerels van Lumma doodleuk 68 pk en 95 Nm bij opgeteld. Het sprintje naar de honderd, waar hij normaal 5,9 seconden over zou doen, doet ‘ie dus nu nog wat sneller.

Is dit dan alles?

Subtiel, toch? Maar, vrees niet, Lumma heeft al aangekondigd dat het hier niet bij blijft. Zoals ze zelf aangeven; ‘It goes without saying,  Lumma Design zal binnen een paar maanden een complete bodykit hebben ontwikkeld’. De Lumma CLR G770, dus. Wil je je alvast mentaal voorbereiden? Kijk dan even naar de Bentley van Lumma. Of de Velar van Lumma.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)