
Welkom bij de Manhart Cayenne CRT 800. Dit is de kijk van de Duitse tuner op de Porsche Cayenne Coupé Turbo. De basis is dus niet de allersnelste Turbo GT, voor de duidelijkheid. Er is geen gemakkelijke manier om dit te zeggen, dus we zullen meteen met de deur in huis vallen: de Manhart Cayenne CRT 800 heeft nu 807 pk en 1.090 Nm koppel.
De Cayenne heeft nog altijd dezelfde 4,0-liter V8, maar Manhart speelde iets met de turbo’s en plaatste een grotere intercooler. De motor en de versnellingsbak kregen andere software en een nieuw uitlaatsysteem mag niet ontbreken. Nog geen nieuws over de nieuwe 0-100-tijd, maar hij zal aanzienlijk sneller zijn dan de 3,9 seconden van de standaard Turbo Coupé en ongetwijfeld ook iets sneller dan de Turbo GT met 640 pk.
De wielen zijn nieuwe 22-inch units en de standaard luchtvering is afgesteld om 35 millimeter lager te staan. Gelukkig heeft Manhart het interieur met rust gelaten op het voorbeeld dat je hierboven ziet, maar ze zeggen wel dat de binnenkant ‘individueel kan worden geconfigureerd volgens de eisen van de klant’. Oh oh. Er komen binnenkort ook een optionele voorspoiler en diffuser beschikbaar, beide gemaakt van koolstofvezel.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear




De 10 snelste SUV’s ter wereld



Porsche Cayenne Turbo GT


Porsche Cayenne Turbo GT: 1e rij-indruk


Porsche Cayenne Turbo GT is de nieuwe über-SUV


Porsche Cayenne is snelste SUV op de Nürburgring



Porsche had een ‘Cayman’ met een 5,0-liter achtcilinder boxermotor



Deze EV-conversie voor je oude Porsche 911 geeft hem 3.900 Nm


Porsche zou de droom voor een F1-team definitief opgegeven hebben


Porsche en Airstream maken samen dit concept van een futuristische caravan



Porsche kondigt lancering van de elektrische Cayenne, Macan en 718 aan


De Porsche 911 GT2 RS Clubsport van Max Verstappen staat te koop


Manhart pakt de BMW M4 Competition subtiel aan (635 pk)


Manhart geeft de BMW M4 CSL een behoorlijke upgrade


Manhart grijpt terug op de Porsche 911 GT2 RS en geeft hem 945 pk


De Manhart monteert een supercharger op de V8 van de Patrol Nismo


De Audi RS 3 van Manhart krijgt 500 pk en gouden randjes


De extreme Manhart MH2 630 is het circuitspeeltje voor mensen met lef


De Kia EV9 is een grote elektrische SUV die ook naar Nederland komt


Lego en Land Rover vieren de 75e verjaardag van de Defender


Ford Bronco komt definitief naar Nederland met EcoBoost V6 (335 pk)


De Kia EV9 komt familiezeulen: elektrische SUV met drie zitrijen


Lexus RZ 450e: 1e rij-indruk


Tesla Model X Plaid review: Hoe rijdt 1.020 pk met een half stuur?



De Mercedes-AMG SL Roadster van Mansory ziet eruit als een speelgoedauto


Nissan bouwt oude Skyline GT-R om tot elektrische auto (of een hybride?)


Dit Nederlandse bedrijf verkoopt volledig vernieuwde Lancia Delta’s met 400 pk


Subaru WRX STi met Ferrari V8 klinkt hemels


Al deze Nissan V8-motoren uit de IndyCar staan te koop


Dit gebeurt er wanneer Mansory een hybride Mercedes-AMG GT 4-Door aanpakt (880 pk!)



Zonder circuitervaring rijden op Circuit Zandvoort in een Audi R8 V10


De Golf Country bewijst dat Volkswagen ooit wel een gevoel voor humor had



Porsche had een ‘Cayman’ met een 5,0-liter achtcilinder boxermotor


Audi durfde vroeger te zeggen dat asociale mensen in Duitse sedans reden



De Mercedes-AMG SL Roadster van Mansory ziet eruit als een speelgoedauto



Deze EV-conversie voor je oude Porsche 911 geeft hem 3.900 Nm


Nog maar 210 dagen voordat de klok in de auto van Irma weer goed staat


Staan kleine auto’s langer voor een stoplicht omdat ze lichter zijn?



Zonder circuitervaring rijden op Circuit Zandvoort in een Audi R8 V10


Een roadtrip met de Hyundai Ioniq 6 en Staria Camper door Zuid-Korea


Waarom de teller altijd een iets te hoge snelheid aangeeft, maar nooit een te lage


Reacties