Mansory Bugatti Chiron is als een warme wc-bril

Onaangenaam om aan te denken – maar je moet er maar mee leven

Mansory Bugatti Chiron
Mansory Bugatti Chiron
Mansory Bugatti Chiron
Mansory Bugatti Chiron
Mansory Bugatti Chiron
Mansory Bugatti Chiron
Mansory Bugatti Chiron
Mansory Bugatti Chiron
Mansory Bugatti Chiron
Mansory Bugatti Chiron
Mansory Bugatti Chiron
Mansory Bugatti Chiron
Mansory Bugatti Chiron
Mansory Bugatti Chiron
Mansory Bugatti Chiron
Mansory Bugatti Chiron
Mansory Bugatti Chiron
Mansory Bugatti Chiron
Mansory Bugatti Chiron
Mansory Bugatti Chiron
Mansory Bugatti Chiron
Mansory Bugatti Chiron
Mansory Bugatti Chiron
Mansory Bugatti Chiron

Bij dit soort projecten vragen we ons toch elke keer weer af: koopt Mansory zomaar even een Bugatti Chiron in de goede hoop dat ze klanten zullen vinden zodra ze er klaar mee zijn? Of zoeken ze een Chiron-eigenaar die gek genoeg om zijn hypercar bij Mansory neer te zetten? Bij de Bugatti Veyron kreeg Mansory het voor elkaar om vier exemplaren te verbouwen.

Het maakt ook niet uit hoe ze het doen. De Mansory Bugatti Chiron bestaat en dat is een feit waarmee we moeten leven. Net als warme wc-brillen, rosbief die na een dag verkleurt of autodeuren die net niet helemaal in het slot vallen. Irritante zaken die nu eenmaal in het leven voorkomen, maar je komt er uiteindelijk wel overheen.

Wat is er anders aan de Mansory Bugatti Chiron?

Mansory slingerde de koolstofvezelmachine aan om de buitenkant en het motorruim van het lichte materiaal te voorzien. Je hoeft er geen fan van te zijn – en geloof ons, dat zullen niet er niet veel zijn – maar de afwerking moet je haast wel kunnen waarderen. Er zit serieus werk in de Mansory Bugatti Chiron. Zelfs aan de binnenkant van de achterbumper vind je het spul terug.

We hebben het idee dat de Mansory Bugatti Chiron wat hoger op z’n pootjes staat dan een standaard Chiron, maar dat zou optisch bedrog kunnen zijn. De wielen zijn trouwens niet echt van koolstofvezel, alleen de afwerking. Motorisch deed Mansory niets aan de W16-motor met 1.500 pk. Lijkt ons ook niet echt nodig – en misschien zelfs gevaarlijk.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws