Maserati Grecale laat zich voorzichtig zien

Een tipje van de sluier van de aankomende Maserati-SUV

Foto('s): MaseratiMaserati Grecale 2022 camouflage
Foto('s): MaseratiMaserati Grecale 2022 camouflage
Foto('s): MaseratiMaserati Grecale 2022 camouflage
Foto('s): MaseratiMaserati Grecale 2022 camouflage
Foto('s): MaseratiMaserati Grecale 2022 camouflage
Foto('s): MaseratiMaserati Grecale 2022 camouflage
Foto('s): MaseratiMaserati Grecale 2022 camouflage
Foto('s): MaseratiMaserati Grecale 2022 camouflage
Foto('s): MaseratiMaserati Grecale 2022 camouflage
Foto('s): MaseratiMaserati Grecale 2022 camouflage
Maserati Grecale 2022 camouflage
Maserati Grecale 2022 camouflage
Maserati Grecale 2022 camouflage
Maserati Grecale 2022 camouflage
Maserati Grecale 2022 camouflage
Maserati Grecale 2022 camouflage
Maserati Grecale 2022 camouflage
Maserati Grecale 2022 camouflage
Maserati Grecale 2022 camouflage
Maserati Grecale 2022 camouflage

Na de Levante heeft Maserati de smaak te pakken en komen ze met een (iets) compactere SUV. Vandaag stuurt het merk ons een lading camouflagefoto’s en de eerste info. De naam was al bekend: Maserati Grecale.

Volgens Maserati is de Grecale de vleesgeworden beeltenis van ‘het alledaagse uitzonderlijke’. Wat zoveel wil zeggen als: doe er lekker je boodschappen en schooltaxiritjes mee, maar je zult altijd voelen hoe bijzonder hij wel niet is. Met een lengte van 4.846 millimeter en een wielbasis van 2.901 millimeter hebben we het over een serieuze klomp auto. Maar kijkend naar de plaatjes (toegegeven: camouflage kleedt af) ziet hij er een stuk atletischer uit dan die cijfers suggereren. Dezelfde designtruc haalde Maserati eerder al uit met de Levante. Daarvan zou je ook niet zeggen dat ie langer is dan vijf meter.

De Maserati Grecale is (voor nu) mild-hybride

Het merk spreekt in het persbericht over meerdere versies, maar geeft op dit moment alleen de info vrij over een mild-hybride Maserati Grecale. Deze krijgt een 2,0-liter viercilinder turbo met een starter/generator met riem, die via een 48-volt systeem een accu onder de kofferruimte bijlaadt. Een zogeheten e-Booster zorgt vervolgens voor extra punch en zuinigheid.

We kennen dit systeem uit de Ghibli en Levante. In de Grecale is het goed voor 300 pk en 450 Nm, wat hem van 0 naar 100 helpt in 5,6 seconden en door tot een top van 240 km/u. Onder de vier rijmodi is er ook een die Off-Road heet, waarbij de grondspeling met tot 30 millimeter toeneemt als je de luchtvering hebt aangevinkt. Maserati belooft een motorgeluid dat de drietand waardig is.

Maserati Intelligent Assistant

Veel aandacht werd er besteed aan de digitale interactie, tot de geluidjes van de knipperlichten aan toe. In het interieur, waarvan nog geen foto’s zijn vrijgegeven, schijnt het er nogal minimalistisch aan toe te gaan. Er is zelfs – hoorbare ademteug – een multifunctioneel digitaal klokje. Maserati’s nieuwe infotainmentsysteem draait op Android Auto, is volledig connected en belooft ‘een simpele, intuïtieve en instelbare gebruikerservaring’.

Meer info over de Maserati Grecale volgt zodra we het hebben. Gebruik voor nu vast je fantasie om door de nogal psychedelische camouflage op bovenstaande foto’s heen te kijken…

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken