Mazda CX-30: omdat logica

Dit is de nieuwe auto van Mazda – de naam is wat ongelukkig

Mazda CX-30
Mazda CX-30
Mazda CX-30
Mazda CX-30 interieur
Mazda CX-30 interieur
Mazda CX-30 2019
Mazda CX-30
Mazda CX-30
Mazda CX-30
Mazda CX-30
Mazda CX-30
Mazda CX-30
Mazda CX-30 interieur
Mazda CX-30 interieur
Mazda CX-30 2019
Mazda CX-30
Mazda CX-30
Mazda CX-30

Stel, je hebt een automerk. Laten we het voor de gein Mazda noemen. Je hebt al een zeer aardig SUV-model met de naam CX-5 en een wat kleinere crossover met de naam CX-3. Je doet je marktonderzoek en je komt tot de conclusie dat er nog best vraag is naar een model tussen de CX-3 en de CX-5. Hoe noem je die auto dan? Als je CX-4 zei, mag je direct je spullen pakken en ophoepelen.

Want de beste modelnaam voor dat gaatje tussen de ene en de andere SUV is Mazda CX-30. Want dertig zit tussen vier en vijf in. Dat weet elk zichzelf respecterend automerk. En dat de modelnaam CX-4 al in gebruik is in China en dat dat achteraf misschien niet zo handig was, maakt geen snars uit. De Mazda CX-30 is de meest logische keuze. Je hebt het er maar mee te doen.

Zijn jullie klaar?

Oké, vooruit. De Mazda CX-30, dus. Hoe groot ie is? 4.395 millimeter lang, 1.795 millimeter breed, 1.540 millimeter hoog, met een wielbasis van 2.655 millimeter. Dat is zo’n 120 millimeter langer dan de CX-3 en zo’n 155 millimeter korter dan een CX-5.

Mazda CX-30: de motoren

Qua motoren komt de Mazda CX-30 met een aanbod van verschillende diesels en benzines. Ook de Skyactiv-X-motor komt naar de nieuwe SUV. Wanneer die motor komt, is nog niet bekend. Voor de Mazda 3 is ie er immers ook nog niet. Verdere specifieke informatie volgt.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws