Het slimme Active Air Management System (AAMS) van de Elva maakt een voorruit overbodig door de lucht over de passagiers heen te dirigeren. Voor het grootste deel, tenminste, want een hagelstorm of een zwerm vliegen houdt het niet tegen. Daarom biedt McLaren nu alsnog een Elva aan mét een voorruit.

De McLaren Elva met voorruit komt met handige extraatjes zoals ruitenwissers, ruitensproeiers en zonneklepjes. Het AAMS verdwijnt bij het aanvinken van de optie voor een ruit. Het gewicht neemt toe met zo’n 20 kilo. Volgens McLaren doet het plaatsen van de ruit geen afbreuk aan de ‘dynamische performance en stijfheid’.

Soms is de ruit verplicht

De voorruit is niet alleen een toevoeging voor comfort. In sommige Amerikaanse staten is de ruit nodig om de auto legaal te maken voor op de openbare weg. Er zijn geen specificaties bekend, maar de Elva met ruit zal niet veel langzamer zijn dan de versie zonder. Denk aan een 0-100-tijd van 2,8 seconden en een topsnelheid van ongeveer 325 km/u. McLaren bouwt 149 exemplaren van de Elva. Een deel van deze supercars zal dus voorzien worden van een voorruit. Een (inklapbaar) dak is alsnog niet aanwezig.

Reacties

  • Stef heeft op 28 mei 2021 geschreven:

    Wat is er dan nog zo speciaal aan, lijkt nu gewoon op bijna elke andere McLaren

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)