Mercedes-AMG E 63 S door Renntech

Van het uiterlijk blijven ze af, maar een sleeper was de E 63 S toch al niet

Mercedes-AMG E 63 S door Renntech
Mercedes-AMG E 63 S door Renntech
Mercedes-AMG E 63 S door Renntech
Mercedes-AMG E 63 S door Renntech
Mercedes-AMG E 63 S door Renntech
Mercedes-AMG E 63 S door Renntech
Mercedes-AMG E 63 S door Renntech
Mercedes-AMG E 63 S door Renntech
Mercedes-AMG E 63 S door Renntech
Mercedes-AMG E 63 S door Renntech

Jij dacht het, wij dachten het en Renntech dacht het al helemaal: de Mercedes-AMG E 63 S schiet in de vermogensafdeling zwaar te kort. Een magere 612 pk in een sedan? Wat een lachertje. Gelukkig kun je nu bij Renntech het R800-pakket afnemen. Zo groeit het vermogen naar 820 pk voor de Mercedes-AMG E 63 S.

Voor de non-S groeit het vermogen naar 800 pk. Vink de optie aan voor een speciale uitlaat met keramische coating en het geluid van de 4,0-liter V8 zal twee straten verderop ook hoorbaar zijn. Tot je naar comfort-modus overschakelt, dan klinkt de R800 als vanouds.

In de zotte 820 pk-configuratie doet de Mercedes-AMG E 63 S door Renntech een kwartmijl-sprint in 10,43 seconden met een snelheid van 214 km/u. Zo kun je, net aan, een Prius mee verslaan bij het stoplicht, dachten we zo.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken