
Het wordt een beetje voorspelbaar: Duitse tuners die een krachtige Merc nog krachtiger maken. Posaidon maakt het echter net even wat bonter. Het is alsof een van je vrienden zegt dat hij in zijn oude Opel Corsa de Nürburgring heeft gereden binnen negen minuten, en je hem maar moet geloven omdat ‘niemand het heeft zien gebeuren’.
Wat we hier hebben is een Mercedes-AMG GT 4-Door waarbij er niks is veranderd aan het exterieur. De wielen, de grille, de spoiler, de remmen – het is allemaal van een standaard AMG GT 63, precies zoals Mercedes het zou willen. Zelfs de rijhoogte is nauwelijks aangepast.
En toch wordt ons verteld dat er onder de onaangetaste motorkap een bult vermogen ligt die respect eist. De GT 63 S heeft blijkbaar een opfrisbeurt gehad van 640 pk naar een gigantische 830 pk. Maar waarom daar ophouden? Posaidon geeft nog een optater aan de biturbo V8, waardoor hij 880 pk produceert.
Wat is er anders aan de Posaidon Mercedes-AMG GT 4-Door?
Posaidon zegt dat de 830 pk sterke RS830-upgrade ervoor zorgt dat de AMG GT van 0 naar 100 km/u gaat binnen 2,9 seconden en een topsnelheid heeft van 349 km/u. Best een aardig staaltje werk dus. En daarbij komt een aardig prijsje: het werk kostte 24.000 euro.
Om voor deze astronomische cijfers te zorgen, zijn Posaidon-ingenieurs losgegaan op de motor – met geüpgradede turbo’s, een uitbreiding van het luchtkoelingssysteem, sportluchtfilters en uitlaatpijpen met sportkatalysatoren. Uiteindelijk hebben ze de software voor de motor en de versnellingsbak getuned. Zelfs de aandrijflijn is van software voorzien bij deze upgrade’, aldus Posaidon.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De prijs van de Mercedes-AMG GT 63 S E Performance is bekend

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance is een PHEV

Fostla pakt Brabus 800 nog een keer aan

Mercedes-AMG GT 73 4-door laat zich zien

Mercedes-AMG GT 4-Door pakt Nürburgring-record

Ook de elektrische Mercedes G-klasse kan 360 graden op de plek draaien

Driftende Mercedes-AMG E 63 S crasht tegen Audi RS 6

Hoge bazen Mercedes waren ‘dronken’ toen ze instemden met de AMG One

Rijdt de Mercedes EQB 300 zo vriendelijk als hij eruitziet?

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

De S-klasse Haute Voiture is de ultieme Maybach

Posaidon Mercedes-AMG E 63: 940 pk

Posaidon Mercedes-AMG S 63: 1.000+ pk

Posaidon Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door: 940 pk

Posaidon Mercedes-AMG A 45 RS krijgt 525 pk

Posaidon Mercedes-AMG E 63 RS830 tikt de 350 km/u aan

Posaidon bouwt S-Klasse met meer dan 1.000 pk

Driftende Mercedes-AMG E 63 S crasht tegen Audi RS 6

Plantenbak zwaargewond bij heftige Tesla-crash, maar verder niemand

Met de Genesis G70 Shooting Brake naar de museums van Audi, BMW en Mercedes

Audi RS 6 doet launchcontrol maar vergeet dat z’n wielen niet recht staan (en botst)

Waarom je de Porsche Taycan Turbo Sport Turismo zou verkiezen boven de Turbo S

Nederlandse Audi RS 6 blaast iets op bij de Nürburgring

De Alpina B3 facelift is krachtiger en sneller

De Prodrive P25 wordt de ultieme Subaru Impreza

Deze Chevrolet Bel Air heeft 650 pk uit een moderne V8 en moet 333.000 euro kosten

Deze eigenaar verbouwde zijn geweldige Ford GT40 en Mustang met YouTube-kennis

Driftauto vliegt spontaan in de fik tijdens evenement

Brabus pakt nu ook Rolls-Royce en Porsche aan

De Alpina B3 facelift is krachtiger en sneller

De prijs van de elektrische Volkswagen ID. Buzz is bekend

Ook de elektrische Mercedes G-klasse kan 360 graden op de plek draaien

Driftende Mercedes-AMG E 63 S crasht tegen Audi RS 6

Volkswagen Golf R 20 Years is de krachtigste productie-Golf tot nu toe

Hoge bazen Mercedes waren ‘dronken’ toen ze instemden met de AMG One

Dit zijn negen stiekeme (en vaak geniale) trucjes die werden uitgehaald in de racerij

Je kunt nu deze omgebouwde Dakar-vrachtwagen huren als ultieme camper

Stopt Seat als verbrandingsmotoren verboden worden?

De Alpina B3 facelift is krachtiger en sneller

De Prodrive P25 wordt de ultieme Subaru Impreza

Reacties