Mercedes-AMG GT Roadster: ontharing in 3,7 seconden

De Mercedes-AMG GT Roadster kon wel eens een van 's werelds snelste manieren zijn om hip te worden. Kaal is in en zo geregeld met een top van 317 km/u. Vliegjes met die snelheid tegen je voorhoofd leveren een supercreatieve tattoo op

Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016
Mercedes-AMG GT Roadster 2016

Mercedes geeft je, alsof je die nodig had, nóg maar eens een prima reden om zo snel mogelijk de Staatsloterij te winnen. Op de aanstormende Salon van Parijs presenteren de Duitsers de onweerstaanbare Mercedes-AMG GT Roadster.

Hij komt er meteen maar in twee versies. De eerste is voor watjes en andere paupers. De ‘gewone’ Mercedes-AMG GT Roadster heeft namelijk een biturbo V8 die maar, slechts, nauwelijks, amper, net aan 426 pk levert. Dat betekent dat je na het vloeren van het gaspedaal vier hele seconden kan gaan zitten wachten tot je ein-de-lijk 100 km/u rijdt. Zijn top bedraagt een lousy 302 km/u. Hoe lang het duurt voor je die top bereikt hebt? Geen idee, wel dat het veel té lang duurt.

Gelukkig realiseert Mercedes zich ook dat ze met zo’n rollator op vier wielen de liefhebber van ware snelheid eigenlijk alleen maar aan het beledigen zijn. En dus presenteren ze ook meteen de versie die je wél wilt: de Mercedes-AMG GT C Roadster.

Wat doet één zo’n lettertje met die Mercedes-AMG GT Roadster?

Best veel. Ten eerste levert de motor dan tenminste een vermogen waarmee je wél voor de dag kunt komen: 517 pk. Dat is maar goed ook, omdat hij een kilo of 80 meer weegt dan zijn sloompie-broertje. Dat extra gewicht komt door een aantal zaken die van zijn dichte voorbeeld, de Mercedes-AMG GT R Coupé heeft geleend. Een elektronisch sperdifferentieel bijvoorbeeld, in plaats van het mechanische jaar-kruikexemplaar waarmee de basisversie het moet doen. En een Ride Control-onderstel met adaptieve demping in plaats van dat treurige AMG-sportonderstel van de gewone Roadster. Plus, zoals het hoort, 20-inch velgen achter en niet 19.

Prestaties? Even naar 100 km/u hoeft dan echt niet langer te duren dan 3,7 seconden, en de top is een alleszins respectabele 317 km/u. Ja, dat is de pest voor je haar, maar dat is helemaal niet erg want kaal is hip en vliegjes die zich met zo’n snelheid in je voorhoofd boren krijg je er nooit meer uit, maar leveren wel een tattoo op die gegarandeerd niemand anders heeft. Je vriendin zal dat anders zien, maar je kunt tegenwoordig reuzeleuke pruiken krijgen, dus die moet niet zeuren.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken