
Als automerken een nieuwe ontwerptaal introduceren, proberen ze weleens krampachtig het nieuwe smoeltje op oudere modellen te boetseren. Kijk maar naar Lexus en hun Spindle Grille: die moet ineens overal heel geforceerd opgezet worden. Mercedes heeft erg goed in de smiezen wanneer ze wél en niet te hard moeten faceliften. De E-klasse in 2013 kreeg volledig andere koplampen en dat stond ‘m erg goed.
De nieuwe designtaal van de CLS en de A-klasse past vermoedelijk niet zo goed op de Mercedes C-klasse, dus de facelift is erg minimaal. Bovendien verkocht Mercedes vorig jaar 415.000 exemplaren van de C-klasse – hij viel dus al genoeg in de smaak.
Dus wat is er nieuw?
Niet veel, dus. De koplampen (met multibeam-led) en achterlichten worden lichtjes opgepoetst, de bumpers zijn iets aangepast en krijgen een zilveren of chromen sierlijst. Vanbinnen komt het bedieningselement van de S-klasse naar de C-klasse en ook een rits rij-assistenten vinden hun weg naar de sedan (en station). Soort van opmerkelijk: waar de nieuwe A-klasse wél dat doorlopende dubbele breedbeeldscherm krijgt, doet de C het voorlopig nog gewoon met een losstaand scherm in het midden.
Voor het interieur mag je nu ook kiezen uit magmagrijs en zadelbruin. Mercedes spreekt over nieuwe benzine- en dieselmotoren, maar houdt details nog even stil tot de autoshow van Genève.
Meer van TopGear


Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

AMG geeft toe klanten te verliezen door viercilinder, maar vanwege een andere reden dan je denkt

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vs Mercedes-AMG C 63 S 4Matic+

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Porsche Mission E: alles over de productieversie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

De aangepakte auto’s van de Autosalon van Genève

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

Waarom Fiat-baas zijn merk afknijpt

Mercedes-baas: ’Er zijn weinig niches over om te vullen’

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De VW Passat met W8-motor begint heel betaalbaar te worden in Nederland

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Chinese ‘Porsche-killer’ jokt over dure optie, klanten weer boos

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

ANWB waarschuwt: dit moet je niet meer doen bij de Nederlandse grens (al lijkt het een slim idee)

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

A klasse is een volledig nieuw model. De C klasse is een facelift. Moet je nooit veel van verwachten. Tevens heeft de gefacelifte C klasse een nieuw stuur en andere klokkenwinkel.