(advertorial)
De MICHELIN Pilot Sport 4S is de nieuwste sportband ontwikkeld met supercars
Palm Springs, California. Een uitgestrekt gebied midden in de woestijn. In de verte doemen palmbomen op. De lucht is vrijwel strakblauw, de temperatuur aangenaam en het asfalt wacht op wat komen gaat. Het asfalt van de Thermal Club, waar het Thermal circuit zich bevindt. Hier ondergaat een handvol uiteenlopende supercars zware tests op de nieuwe MICHELIN Pilot Sport 4S-banden. Om de superieure prestaties van deze nieuwe band te ondervinden.
We starten met het prestatie driving event. Gewoon op de openbare weg, een rit van bijna vier uur, in diverse supercars, uiteraard op de nieuwe Pilot Sport 4S-banden, dwars door het Joshua National Park. Zodat je kan voelen hoe de banden zich in het ‘normale’ verkeer gedragen, onder ‘normale’ omstandigheden. Helemaal normaal was het natuurlijk niet, zo’n optocht van waanzinnige auto’s op een prachtige locatie.
Met de Pilot Sport 4S het circuit op
Dan het circuit op. Voorop een instructeur in een BMW M2, achtervolgd door de deelnemers in een M3 of een M4, allemaal op de nieuwe banden. Via de boordradio komen instructies vanuit de M2 binnen om de snelheid langzaam maar zeker op te voeren. Om de banden tot het uiterste te drijven. En om het circuit goed te leren kennen voor de beproevingen die nog zouden volgen.
Vervolgens vergelijkende bandentests. Zes identieke BMW 340i’s op MICHELIN Pilot Sport 4S-banden en vier exact dezelfde 340i’s elk op banden van een concurrent. Allemaal met gelijke bandenspanning. Het doel: rondetijden klokken van de deelnemers en de remweg meten (van 100 km/u naar stilstand) op zowel droog als nat wegdek. De meetresultaten waren verbazend: zowel op droog als nat wegdek presteerden de MICHELINS het best van alle banden bij de remproeven. En ook de rondetijden, die op droog wegdek werden gerealiseerd, waren de beste. Een onderstreping van de vergaande verbeteringen aan de nieuwe band.
Klapstuk: de hot laps
Als laatste, het klapstuk: de hot laps. Daar keek iedereen natuurlijk naar uit. Op het circuit, met een verse set MICHELINS onder een supercar en een professionele instructeur achter het stuur. Om te voelen, ruiken en zien hoe de Sport Pilot 4S-banden zich onder supercar-geweld houden, op het scherp van de snede gereden. Corvettes, BMW M’s, Mustangs, Porsches, Ferrari’s, McLarens, Mercedes AMG’s, dikke Audi’s en als klap op de vuurpijl de Aston Martin Vulcan. Je snapt, iedereen stapte met een grote grijns uit de auto’s…
Wil je meer weten over de MICHELIN Sport Pilot 4S? Of ze op jouw auto passen bijvoorbeeld? En wat de prijzen zijn? Je vindt alle informatie hier.
Reacties