
Terwijl we ons massaal vergapen aan de nog maar net geïntroduceerde Lancer Evo X, heeft Mitsubishi alweer een ander aardigheidje voor ons in petto.
Wat beeldmateriaal betreft moeten we ons nog even behelpen met de Lancer Concept Sportback van twee jaar terug, maar Mitsubishi belooft dat dit zo’n beetje de Lancer Ralliart gaat worden. Tijdens de Salon van Genève kunnen we hem zien.
Volgens onbevestigde geruchten zou de Lancer Ralliart voor Europa als vierdeurs sedan op de markt komen, zodat voor de Verenigde Staten de vijfdeurs hatchback overblijft. In beide gevallen ligt er een geknepen versie van de nieuwe 2,0 liter turbomotor van de Evo X onder de motorkap. Ook grijpt Mitsubishi voor deze Lancer terug op de zesbak en de vierwielaandrijving van de Evo X.
Veder wordt de Lancer Ralliart voorzien van een aluminium motorkap, Recaro sportstoelen, een sportstuur en een andere grille. Over prijzen en prestaties geen woord, maar Mitsubishi laat weten dat de nieuweling op beide punten kan concurreren met auto’s als de Impreza WRX, Golf GTI en de Renault Megane RS.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


In deze ondergelopen steengroeve ligt onder meer een Mitsubishi Lancer Evo op de bodem

Man wint Lancer Evo, crasht vrijwel onmiddellijk

Mitsubishi Evo VI Tommi Mäkinen is een Japans Icoon

’Mitsubishi Lancer Evo 11 is onderweg’

Mitsubishi Lancer Evo VIII met 1.600 pk

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

Deze bekende modelnaam uit het verleden komt weer terug naar Nederland

Mitsubishi Outlander Sport is verrassend genoeg geen Renault, kost 22.050 euro

De Mitsubishi Outlander is weer een enorme hit (met een bijzondere redder in nood)

Stickers en 27 procent extra vermogen: trekt jou dat wel over de streep?

Maakt het uit of je de Mitsubishi ASX of de identieke Renault Captur kiest? (review)

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)
