Nederlander crasht op Nürburgring; rijdt gewoon terug

Taaie rakkers, die Subaru's

Nederlander crasht op Nürburgring
Nederlander crasht op Nürburgring
Nederlander crasht op Nürburgring
Nederlander crasht op Nürburgring; rijdt gewoon terug
Nederlander crasht op Nürburgring; rijdt gewoon terug
Nederlander crasht op Nürburgring; rijdt gewoon terug
Nederlander crasht op Nürburgring; rijdt gewoon terug
Nederlander crasht op Nürburgring; rijdt gewoon terug
Nederlander crasht op Nürburgring; rijdt gewoon terug
Nederlander crasht op Nürburgring
Nederlander crasht op Nürburgring
Nederlander crasht op Nürburgring
Nederlander crasht op Nürburgring; rijdt gewoon terug
Nederlander crasht op Nürburgring; rijdt gewoon terug
Nederlander crasht op Nürburgring; rijdt gewoon terug
Nederlander crasht op Nürburgring; rijdt gewoon terug
Nederlander crasht op Nürburgring; rijdt gewoon terug
Nederlander crasht op Nürburgring; rijdt gewoon terug

Racen met een beperkt budget vergt creativiteit. Of beter gezegd: veel ducttape, tiewraps en een druppeltje WD40. Een trailer om je auto naar huis te vervoeren, heb je immers niet.

Ruben uit Groningen ondervond dit aan den lijve toen zijn Subaru Impreza op de Nürburgring een betonnen muur in de Ex-Mühle-sectie een flinke pakkerd gaf. De schade? Linksachter is geen paneel meer recht en ook het frame is krom. Maar gelukkig is de spoiler nog heel en door een kromme einddemper is de boxerroffel beter hoorbaar. Het stoelmechanisme werkt ook niet meer naar behoren. Zelfs de schade aan de ‘Ring viel mee: 150 euro. Geluk bij een ongeluk, dus.

En dan sta je daar, zonder trailer en een auto die toch naar huis moet. Ruben besloot de boel vast te tiewrappen en de tocht naar Groningen te wagen. Maar hoe zorg je ervoor dat je niet het laatste segment (je weet wel, waarmee ze het hele programma lopen te teasen) in Wegmisbruikers wordt?

In twee etappes

‘Vanaf de ‘Ring heb ik hem naar de familie van mijn vriendin in Leverkusen gereden. We pakten enkel N-wegen om de politie te ontwijken. Dat was ongeveer 110 kilometer en de rit duurde zo’n twee uur. De week daarop ging ik de auto halen met mijn broer. Wij besloten om pas te gaan rijden zodra het donker werd, dus om 8 uur. We hadden geen zin in de N-wegen, dus besloten we de snelweg op te gaan. Mijn broer zat achter mij in zijn auto en nam de taak van achterlichten op zich. De eindbestemming was Groningen; een rit van 320 kilometer. Dat duurde drieënhalf uur.’

En de politie?

‘Bij de grens nam mijn broer de rechterrijstrook en ik de linkerstrook zodat de politie de schade niet kon zien. Bij de afslag in Groningen was er veel politie aan de andere kant van de snelweg. Ik zag er ook eentje in de verte, dus ik ben wat langzamer gaan rijden totdat ik hem niet meer zag.’

Het lot van de Subaru

Is de Subaru nog te redden? ‘Dat weet ik nog niet. De beste optie is om alles te verkopen in onderdelen en het geld te gebruiken voor een nieuw project, maar ik heb er zo veel tijd en geld ingestopt dat ik misschien alles overzet in een andere kas’, zegt Ruben.

Heb jij een tip voor de redactie? Stuur het in via redactie@topgear.nl of via Facebook

Reacties
  1. Aholt zegt op 19 november 2019 om 17:42:

    De sukkel.

  2. Marcel zegt op 17 november 2019 om 18:10:

    Hij had beter de andere kant op kunnen rijden.hij was al op de helft naar Polen .daar had dimitri met en hamer en zijn lasapparaat hem weer zo in elkaar gebakken.voor en appel en een ei.

  3. Chris zegt op 16 oktober 2017 om 12:48:

    Zeer onverantwoord, of deze auto nog veilig was, is zeer te betwijfelen. In het donker rijden zonder achterlichten is natuurlijk ook levensgevaarlijk, met name voor anderen.. Met een pechhulpabonnement of verzekering was dit gemakkelijk via een ophaaldienst te doen.

    • Tim zegt op 16 november 2019 om 19:50:

      Waar maak jij uit op dat deze man geen achterlichten had? Daarbij wil je niet weten wat ik op de weg allemaal tegenkom dagelijks aan verlichting mankementen.. Over aanhangers nog niet gesproken.

      Dusja, onverantwoord? Misschien, zoals zoveel.

      • Rob zegt op 17 november 2019 om 21:23:

        Mijn broer zat achter mij in zijn auto en nam de taak van achterlichten op zich.

  4. k zegt op 15 oktober 2017 om 10:34:

    zonde, dit zijn zulke fijne auto’s, voor de eigenaar, als je een velg krom hebt, ik heb de originele gtt velgen in de schuur liggen incl banden de kleur is zilver grijs.

  5. Ray zegt op 12 oktober 2017 om 20:24:

    geen geld wel nep bling bling ketting een voor de crash feitelijk al een slooprijpe ‘soeparu’ en komt uit Groningen, type zeepkeet dude tja dan is het niet vreemd dat hij niet eens in staat was een rondje of wat schadevrij kon rondrijden.

    zich stoer laten fotograferen en plaatst foto’s hier met de gedachte de politie is achterlijk ik kan gerust foto’s plaatsen en zelfs schriftelijk bekennen dat ik met een feitelijk afgekeurde zeer onveilige wagen art. 5 heb overtreden ook op N WEGEN.

    Wagen moet direct in beslag genomen worden, gecontroleerd worden of deze wa verzekerd was/is wat ik ook betwijfel, wagen vernietigen tegen kosten eigenaar en een hele hoge boete er bovenop.

    Ik ben geen geitenwollensokken type heb zelf iets op 4 wielen met een kleine 375 pk onder de motorkap en rijdt in Duitsland waar het mag absoluut op de grens maar nooit ten koste van overig verkeer of ‘nachts met verminderd zicht.

    • Jdm zegt op 16 november 2019 om 09:48:

      Wat heb jij een zand in je kut zitten dan? Als jdm liefhebber, die subaru was technisch waarschijnlijk 100% veilig, en er staat zelfs bij, rustig aan teruggereden. Ga ergens anders azijnzeiken, hij heeft tenminste een auto die opgebouwt is, waar zn bloed zweet en tranen inzitten, durf te wedden dat dat hok van jou zo de fabriek uit komt

  6. Francis zegt op 9 oktober 2017 om 13:04:

    Domme actie… Heel veilig dit… Daarom moet je ook nadenken over alle gevolgen van een crash op de Ring en of je wel de draagkracht hebt om de financiële repercussies te kunnen dragen. Tip. Had meneer lid geweest van de ADAC (ja dat kan als Nederlander) dan had de auto kosteloos gerepatrieerd geweest. Mocht meneer zelfs dát niet kunnen betalen dan moet hij zich denk ik afvragen of touristenfahrten wat voor hem is.
    Ook lekker slim om deze actie met foto’s met kenteken te illustreren

    • Jdm zegt op 16 november 2019 om 09:50:

      Ik dacht dat adac op circuit niet gelde, dat dat niet onder de dekking valt?

    • Derick zegt op 10 oktober 2017 om 08:12:

      Inderdaad. Krent

      Wel racen, maar een trailer/anwb abonnement etc is meneer te duur.

      Stoere jongen.

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken