
De Bugatti Chiron gaat lekker in Nederland. In anderhalf jaar deelde de RDW vier setjes gele kentekenplaten uit. En volgens de gegevens zijn alle Nederlandse Bugatti Chirons blauw. Hierbij is het vermelden waard dat de RDW kijkt naar de kleur van het achterste. Net bavianen, dus. De neus van de auto is een andere kleur.
De eerste Nederlandse Bugatti Chiron, een blauw exemplaar met een grijze neus ter waarde van 3.427.615 euro, verscheen vorig jaar in april al op onze bodem. Deze Chiron had het Nederlandse rijk een lange tijd voor zichzelf.
Tot mei dit jaar. Toen ontving nog een blauw exemplaar zijn gele platen. Volgens Finnik rekende de eigenaar slechts 2.637.500 euro af. Dat terwijl het een nieuwe auto moet zijn. Wie heeft er een optielijst?
In augustus verschenen er nog eens twee blauwe Bugatti Chirons in Nederland. Een mocht 3.542.760 euro afrekenen en de andere 3.251.755 euro. Ze werden één dag na elkaar op kenteken gezet. Overigens zijn er nog wel meer Chirons op Nederlandse bodem – deze staan echter niet op Nederlands kenteken.
Foto’s: Thomas van der Kuijl
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Reacties
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Kooptip: Dit onderdeel van de Bugatti Veyron komt gewoon van een Skoda Superb

VIDEO: Bugatti-rijder vergeet tankslang uit Chiron te halen na het tanken en rijdt weg

VW wilde dat de Bugatti Tourbillon elektrisch werd, maar daar stak Mate Rimac een stokje voor

De Bugatti Tourbillon heeft een atmosferische V16-motor, drie elektromotoren en 1.800 pk

In deze Europese hoofdstad kun je een boete krijgen, als je met te weinig mensen in de auto zit

Renault overweegt pedalen uit auto’s te halen, en de reden is best begrijpelijk

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Renault Filante is een bizarre batmobiel (en ja, hij rijdt echt)

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Verzamelaars gaan deze zescilinder Ferrari vanaf april heel serieus nemen

De ombouwkosten van de Alpine A110 Ravage zijn hoger dan de prijs van de auto

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

De interessante reden waarom vorst soms van die mooie patronen vormt op je auto

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Het grootste probleem van een benzinemotor kost jou een hoop geld – en daar moet deze uitvinding iets aan doen

Jouw toekomstige auto krijgt een airbag op een vreemde plek, maar dat heeft een goede reden

Crhis heeft op 14 september 2018 geschreven:
Zo veel geld voor een lelijke nutteloze auto, mensen hebben geen smaak meer, gelukkig wordt de Nederlandse schatkist er wet beter van.