
Bij een veiling van Domeinen Roerende Zaken is het altijd maar de vraag wat je in huis haalt. Het Ministerie van Financiën vertelt je of de motor loopt en of de kilometerstand NAP-logisch is. Of er zaagsel in de motor zit, de blinkervloeistof op is of dat er frituurvet als olie gebruikt is, daar moet je zelf achter komen na de aankoop.
Maar zo nu en dan komt er iets lang waarvan je denkt: het zou bijna knap zijn als ze in zulke korte tijd er al iets aan hebben kunnen verprutsen (al moeten we domheid niet onderschatten). Bijvoorbeeld deze nieuwe Mercedes CLS bij Domeinen. De auto rolde in maart van de band, maar werd pas in juli op kenteken gezet ergens in het buitenland. Op 24 oktober kreeg ie zijn Nederlandse kenteken.
Zo goed als nieuw
Natuurlijk kan er van alles gebeurt zijn in de 6.956 kilometer die deze Mercedes CLS bij Domeinen reed, maar we durven het bijna een gokje waar te noemen. Een CLS 450 is al snel meer dan 100.000 euro waard. Dus elk bod onder dat bedrag is winst. Of je houdt ‘m zelf een tijdje en verkoopt ‘m op ten duur voor hetzelfde bedrag. Gratis CLS rijden.
De zescilinder in de Mercedes CLS 450 produceert 367 pk en 500 Nm koppel. Een klein elektrohulpje zorgt voor 20 pk extra en schakelen doet de negentrapsautomaat voor je. Van 0-100 doet ie in 4,8 seconden en de topsnelheid is afgeregeld op 250 km/u. Bij de dealer zou deze Mercedes CLS je 123.650 euro hebben gekost. Gokje wagen?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De Mercedes CLS facelift is geslaagd

Mercedes CLS 450

Mercedes CLS 350 d 4Matic

Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+

Mercedes-AMG CLS 53: 1e rij-indruk

Luister naar de opvolger van de Mercedes-AMG GT



Dit gebeurt er wanneer Mansory een hybride Mercedes-AMG GT 4-Door aanpakt (880 pk!)



Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Door Coupé review: Oneindig koppel


De nieuwe Mercedes GLC Coupé is in elke uitvoering hybride


Nederlandse overheid verkoopt deze bijzondere (en foute) Carlsson CM60


Oeps: De velgen van de Mercedes GLS zijn al in de configurator gejat


Kenners zullen gelijk zien wat er fout is met deze Audi A8 (maar ze hebben ongelijk)


Nederlandse overheid verkoopt Mercedes G-klasse met extreem goede camouflage


Verkocht! Zoveel bracht de mondkapjes-BMW van Sywert op bij de overheidsveiling


Koopje? Nederlandse overheid biedt matzwarte Lamborghini Urus aan


Durf jij een Mini Cooper S te kopen die al 80.000 kilometer (!) geleden een beurtje moest?


De coolste Mercedes G-klasse koop je (hopelijk voor weinig) bij de Nederlandse overheid


Koop deze Volvo 740 Turbo met V6 en een bekende eerste eigenaar


Kooptip: Deze stationwagen heet ‘The Beast’ en heeft een 27-liter V12-motor


Een van de laatste Dodge Vipers ooit gebouwd, kan nu van jou zijn


Buitenkans: Het beste van vijf generaties M3 en M4 kan in één keer van jou zijn


De Lotus 79 waarmee Andretti zijn F1-titel won, kan nu van jou zijn


Koop jij de Alfa Romeo F1-auto van 2023 om thuis aan de muur te hangen?



Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line review: Identiteitscrisis


Dit zijn alle elektrische stationwagens die nu of binnenkort te koop zijn


De Peugeot 508 is na de facelift nog altijd een van de mooiste stations van dit moment


Is de BMW M3 Touring de perfecte gezinsauto voor de wintersport?


AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen


De nieuwe BMW M3 CS is een CSL met vierwielaandrijving (550 pk)



Audi gooit typeaanduidingen om: A4 wordt A5, A6 wordt A7



Luister naar de opvolger van de Mercedes-AMG GT



Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line review: Identiteitscrisis



Dit gebeurt er wanneer Mansory een hybride Mercedes-AMG GT 4-Door aanpakt (880 pk!)



Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Door Coupé review: Oneindig koppel


Komt er een Volkswagen ID.2all GTI?


De laatste Wraith is de krachtigste Rolls-Royce ooit (en de laatste coupé met V12)


Ex-ontwerpbaas van Bentley zegt dat kleine auto’s ontwerpen moeilijker is dan hypercars


Waarom is Euro 98 (E5) ineens zoveel duurder dan Euro 95 (E10)?



Audi gooit typeaanduidingen om: A4 wordt A5, A6 wordt A7


Sneu: Merels bakfiets maakt haar kinderen definitief pro-auto


Reacties