Wat nou downsizen? Nee, bij Citroën doen ze daar niet aan. Althans, nu even niet. De 2,7-liter V6 diesel in de C5 en C6 maakt plaats voor een 3,0-liter HDiF met uiteraard wat extra vermogen. De prijzen zijn inmiddels ook bekend.
 
Eerst even de cijfers. De drieliter oliestoker die ook in Jaguarkringen vertoeft (XF) schopt het bij Citroën tot 243 pk en 450 Nm aan koppel. Vooral het verbruik is ten opzichte van zijn voorganger aanzienlijk teruggedrongen tot 7,4 liter op honderd kilometer, dat resulteert in een CO2-uitstoot van 195 gram per kilometer. Ter vergelijk, de 2.7 slokte op diezelfde afstand 8,7 liter!
 
De nieuwe krachtinstallatie in de C6 met Ligne Business-pakket moet 67.890 euro opbrengen. De C5 3.0 HDiF Exclusive sedan is er vanaf 47.990 euro. De Tourer is 1.300 euro duurder.

Reacties