Het grootste nadeel van de moderne Porsche 935 is niet de prijs van 701.948 euro. Het probleem is dat de omgebouwde Porsche 911 niet de openbare weg op mag. Het voordeel is dan weer dat er op de plekken waar hij wel mag rijden geen drempels liggen. Wil jij toch met een kenmerkende Slantnose de weg op, doe dan als de eigenaar van deze auto en plaats een bestelling voor een paar bussen purschuim.

Deze Nissan 350Z is van een Japanner die zich Catacy noemt. Hij klopte aan bij Ashiru Ito met het plan om de Porsche-neus op de Nissan te zetten. In een periode van twee maanden bouwden zij deze 935Z. Dit deden ze door met polyurethaanschuim als een soort boetsier de nieuwe onderdelen te vormen. Met deze mallen maakte hij kunststof delen. Het schuim zit dus niet meer onder de nieuwe koetsdelen. De koplampen zitten nu onder in de bumper, net als bij de Porsche 935 ‘Moby Dick’.

De neus van een auto van het ene merk op een ander merk transplanteren, geeft vaak een, eh, bijzonder resultaat. Maar in dit geval oogt het eindproduct best geslaagd. Dat komt ongetwijfeld omdat de daklijn van de 350Z veel wegheeft van die van de Porsche 911 en daarbij oogt de afwerking perfect. Geen vreemde kieren of scheve naden, maar een uitstekende pasvorm en de boel strak in de lak. Vanachter is de Nissan 350Z grotendeels standaard, op een enorme vleugel na die op het chassis zit bevestigd. Omdat de kloplampen onder in de bumper zitten (en dat vereist wat stevigheid), is de neus nét iets zwaarder dan eerst.

Ben jij bijzonder gecharmeerd van de Nissan 935Z? Dan zul je waarschijnlijk zelf aan de slag moeten. De eigenaar vertelde aan TopGear dat de bodykit niet in productie gaat, en ondanks veel aanbiedingen is hij niet van plan de auto te verkopen. Misschien wil de oorspronkelijke bouwer er nog eentje voor je maken?

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)