Nissan GT-R met 1.300 pk te koop

Als je 569 pk te weinig vindt, bieden de tuners van Buschur Racing uitkomst

Nissan GT-R 1.300 pk
Nissan GT-R achterkant
Nissan GT-R wiel
Nissan GT-R interieur
Nissan GT-R rolkooi
Nissan GT-R middenconsole
Nissan GT-R teller
Nissan GT-R motor
Nissan GT-R achterkant
Nissan GT-R 1.300 pk
Nissan GT-R achterkant
Nissan GT-R wiel
Nissan GT-R interieur
Nissan GT-R rolkooi
Nissan GT-R middenconsole
Nissan GT-R teller
Nissan GT-R motor
Nissan GT-R achterkant

Een Nissan GT-R is geen langzame auto, Toch? Laten we dat vooropstellen. Nou, dat vindt dus niet iedereen. Het Amerikaanse tunehuis Buschur Racing heeft een Nissan GT-R onder handen genomen en hem een klein beetje meer vermogen gegeven. Het resultaat? Een Nissan GT-R met meer dan 1.300 pk. Gestoord.

Twee keer zoveel pk’s

Zoals we net al zeiden, een normale GT-R is al geen lieverdje. Die beschikt over zo’n 569 pk en zit in 2,8 seconden op de 100 km/u. Onder de motorkap van een GT-R ligt een 3,8-liter TwinTurbo V6 en dat is bij de Buschur-versie niet anders. Ze hebben de motor alleen even gekieteld om hem maar liefst twee keer zoveel pk’s te laten produceren. Simpel. De acceleratiecijfers zijn niet bekend, maar de advertentie spreekt over een 8 second-car. En ja, dan gaat het over de tijd die hij nodig heeft om de kwartmijl af te leggen – da’s een dingetje in Amerika.

De Nissan GT-R is verder uitgerust met koolstof-keramische remmen, zodat je in no-time van 200 naar 0 km/u gaat. Een parachute is dus vooralsnog niet nodig om de 1.300 pk sterke Nissan af te remmen. De centrale tunnel is afgewerkt met koolstofvezel en de rest van het interieur is in zwart leer en suède. En als je het gehad hebt met het geluid van de dikke V6 kun je lekker van je CD’tjes genieten met een Bose Premium geluidsinstallatie.

Wil jij deze auto hebben? Hij staat op eBay en hij kost 99.800 dollar. De Nissan GT-R komt uit 2014, maar heeft slechts 4.000 km gelopen en is dus eigenlijk gewoon gloedjenieuw. Moet je alleen wel houden van die parelmoerwitte kleur.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws