Pagani Huayra in Nederland te koop

Dit komt maar weinig voor

Foto('s): Bloemendaal Classic & SportscarsPagani Huayra in Nederland
Foto('s): Bloemendaal Classic & SportscarsPagani Huayra in Nederland
Foto('s): Bloemendaal Classic & SportscarsPagani Huayra in Nederland
Foto('s): Bloemendaal Classic & SportscarsPagani Huayra in Nederland
Foto('s): Bloemendaal Classic & SportscarsPagani Huayra in Nederland
Foto('s): Bloemendaal Classic & SportscarsvPagani Huayra in Nederland
Foto('s): Bloemendaal Classic & SportscarsPagani Huayra in Nederland
Foto('s): Bloemendaal Classic & SportscarsPagani Huayra in Nederland
Foto('s): Bloemendaal Classic & SportscarsPagani Huayra in Nederland
Pagani Huayra in Nederland
Pagani Huayra in Nederland
Pagani Huayra in Nederland
Pagani Huayra in Nederland
Pagani Huayra in Nederland
vPagani Huayra in Nederland
Pagani Huayra in Nederland
Pagani Huayra in Nederland
Pagani Huayra in Nederland

Ooit een Pagani Huayra in het wild tegengekomen? Zelfs in de buurt van de Nürburgring zie je ze bijna nooit rijden. In Monaco heb je misschien nog de grootste kans. De supercar uit Italië is niet alleen extreem zeldzaam, veel eigenaren stoppen de auto ook weg om er nooit mee te rijden. Het is daarom vrij bijzonder dat deze Pagani Huayra in Nederland staat – en hij kan ook nog eens van jou zijn. Je moet wel iets meer dan een paar maandjes kleedgeld opzij zetten.

Na de Zonda Roadster S, de Zonda F, de Zonda R, de Zonda Cinque en de Zonda Tricolore mocht de eerste echte Pagani echt met pensioen. De opvolger van de legendarische Zonda werd al bedacht in 2003, maar pas tien jaar later kwam deze Huayra. Hij is langer en breder en krachtiger dan de Zonda en wordt aangedreven door een speciaal ontworpen AMG V12 die dik 740 pk levert. Z’n koppel is evenwel nog veel schokkender: hij heeft 999 Nm.

De motor is speciaal voor de Huayra ontworpen door AMG, dat alle motoren voor Pagani heeft gebouwd. Hij heeft een betere vermogens-gewichtsratio dan een Bugatti Veyron, maar al het vermogen gaat naar de achterwielen. In 3,2 seconden gaat de supercar van 0 naar 100 km/u. Z’n top: een ziekelijke 370 km/u. Je schakelt daarnaartoe met een zeventraps transmissie met dubbele koppeling. Het interieur is niets minder dan een kunstwerk. En daar betaal je ook voor.

Wat vragen ze voor deze Pagani Huayra in Nederland?

We belden naar Bloemendaal Classic & Sportscars voor een prijs, maar die wilden ze niet verklappen. Waar moet je dan ongeveer aan denken? Andere Huayra’s staan te koop voor prijzen tussen de 1,8 en 4 miljoen euro. En deze Huayra is echt nieuw, met slechts 38 kilometer op de teller. De verkoper verwacht helaas niet dat de auto in Nederland verkocht wordt. Ze hebben al – zelfs voordat de advertentie van de Huayra online kwam – contact met verzamelaars uit Spanje en Amerika.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws