

Mensen die onnodig linksrijden, zijn mateloos irirtant. Daarom bedachten we een paar passende straffen voor onnodig-linksrijders
Het blijft frappant dat iedereen het eens is dat onnodig linksrijdende bestuurders mateloos irritant zijn, en dat tegelijkertijd nog steeds zo veel mensen het blijven doen. Daarom bedachten we een paar passende straffen voor onnodig-linksrijders die minstens zo irritant zijn als het linksrijden zelf. Vuur met vuur bestrijden.
Als boetedoening moet je een zeer accurate regensensor laten installeren die precies weet hoe hard het regent. Deze sensor zorgt ervoor dat je ruitenwisser net altijd iets te langzaam gaat, zodat je slecht ziet. Of nét te snel zodat de ruitenwissers gaan piepen en strepen achterlaten. Maar nooit precies snel genoeg.
Elke keer als je een N-weg opdraait, rijdt er eentje voor je. Op de snelweg rijdt er eentje links van je (karma, snap je?) zodat je niet kunt inhalen. En zelfs als je niet in je auto zit, voel je dat een Prius je van een afstandje aanstaart.
Niets is irritanter dan een vreemd bijgeluid, een motor die niet lekker loopt of een brandend checklampje. En dat de klacht dan elke keer nét verdwijnt wanneer je bij de dealer komt. Je laat de auto een dag achter en krijgt een rekening voor niets, want zolang een monteur in de buurt is, doet de auto het perfect.
Op het moment dat elke minuut telt, kapt de auto ermee. Had je de wekker maar vijf minuten eerder moeten zetten, zou je moeder zeggen. Of gewoon niet onnodig links moeten rijden.
Permanent geritsel kan ook, maar het is sadistischer om de linksrijder een duivels dilemma voor te schotelen. Een Niagarawaterval op je voorhoofd of gillend gek worden van geritsel?
Een subtiele wiebel, zoals de tafels op een terras dat ook altijd doen. De oorzaak zit ergens in het frame (locatie onbekend) en is niet te verhelpen door een boutje vast te draaien.
Op het moment dat de voordeur in het slot valt, beginnen de elektrische stoelen te schuiven. Elke keer als je instapt, moet je weer de perfecte zitpositie vinden. Elke. Keer.
Weinig uitleg voor nodig toch? En dan wel formaatje mammoet.
Je kent je auto. Dus wanneer de wijzer van je brandstofmeter op ‘E’ staat, weet je dat je met gemak nog 100 kilometer kunt rijden. Totdat je brandstofmeter een eigen leven gaat leiden. Je weet niet meer of de ‘E’ voor ‘Echt empty‘ staat, of voor ‘Enorm veel kilometers resterend’.
Foto: Walter de Wit in het WK onnodig linksrijden in een Fiat Multpla
Reacties