Peugeot 308: une petite facelift

De auto die minimaal één van je collega's heeft, is vernieuwd

Peugeot 308 facelift 2017
Peugeot 308 facelift 2017
Peugeot 308 facelift 2017
Peugeot 308 facelift
Peugeot 308 facelift 2017
Peugeot 308 facelift 2017
Peugeot 308 facelift 2017
Peugeot 308 facelift 2017
Peugeot 308 facelift
Peugeot 308 facelift 2017

Listen carefully, I shall say this only once: de Peugeot 308-facelift is hier. Nee echt: de Peugeot 308-facelift is hier. Verdraaid.

Positioneer je bril op je neus en kijk goed. Zie je het al? Oké, we verklappen het wel: de motorkap, grille en voorbumper zijn met de facelift vernieuwd. De Peugeot 308 verorbert hierdoor meer frisse lucht voor de motorkoeling.

Binnenin behoeden nieuwe rij-assistentiesystemen je voor een ongeval en maken Apple Carplay en Android Auto je het leven zuur. Bij een aantal motoren kun je nu kiezen voor een achttrapsautomaat.

Ongetwijfeld ken jij iemand met een Peugeot 308. In 2015 was de auto niet aan te slepen. Dit had – net als elk verkoopsucces in Nederland – te maken met de lage fiscale bijtelling. Twee jaar geleden sleet Peugeot in Nederland meer dan 28.000 exemplaren. Erg? Nee, hoor. De Peugeot is een fijne afwisseling tussen alle grijze lease-Golfjes en -Audi’s.

Reacties
  1. Henry duke zegt op 27 augustus 2018 om 21:44:

    Al meer dan 100.000km de bestuurder van een 308 SW Premium, optioneel met af fabriek leder, keyless start en antry en achteruitrijcamera.

    – Leder is heerlijk! Zeker met de sportstoelen
    – Keyless werkt ‘s zomers prima, bij winters weerd, werkt het voor geen meter ;-(
    – Achteruitrijcamera werkt heerlijk, maar rij alsjeblieftv niet een cm naar voren want dan gaat het scherm meteen weer op navi ;-(
    – Na telefoongesprek wordt automatisch de radio weer ingeschakeld ;-(
    – automatische ruitenwissers hebben hun eigen logica voor mensen onbegrijpelijk
    – hetzelfde geldt voor de boordcomputer: moet vaker opstarten dan een regiliere windows pc
    – hulpveren zijn broodnodig!! Ook zonder aanhangwagen
    – opbergruimte in auto is zeer beperkt
    – schakelbak werkt na 100.000 km nog steeds niet helemaal lekker. T gaat wel steeds ietjes soepeler
    – dank zij de keyless entry standaard voorzien van 230V stopcontact in de auto
    – knop van de versnellingsbak is ‘s zomers niet te bedienen door de hitte en ‘s winters vriest je hand vast.

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken