Piecha AMG GT-RSR is krachtiger dan de GT R

Piecha AMG GT-RSR
Piecha AMG GT-RSR
Piecha AMG GT-RSR
Piecha AMG GT-RSR
Piecha AMG GT-RSR
Piecha AMG GT-RSR
Piecha AMG GT-RSR
Piecha AMG GT-RSR
Piecha AMG GT-RSR
Piecha AMG GT-RSR

Welke GT R? Die van Nissan of de Mercedes-AMG GT R? Beide. De Piecha AMG GT-RSR spuugt 612 pk en 840 Nm uit. Dat doet Piecha door een ‘performance-module’ te installeren en een nieuw uitlaatsysteem, dat ook nog eens veel kabaal maakt. In de basis is het trouwens een AMG GT S.

In 3,7 seconden brult de Piecha AMG GT-RSR naar 100 km/u. De topsnelheid ligt op 330 km/u. Met zo’n topsnelheid heb je downforce nodig. Daarom heeft de Piecha – hé wacht even… Heeft dat ding nou serieus neon? Hé bah. Waar waren we? Oh ja, downforce. Rondom de Piecha AMG GT-RSR drukken aerodynamische delen de beul op de weg. Natúúrlijk vervaardigd uit koolstofvezel.

Piecha heeft goed zijn best gedaan op de GT-RSR, maar misschien nog wel meer op het persbericht dat erbij hoort. Zo te zien hebben ze bij Piecha iets te lang koolstofvezel-dampen gesnoven. We vertalen even wat losse zinnetjes voor je.

‘Elk onderdeel is intrigerend, maar het geheel is nog groter dan de som van de onderdelen.’

‘De Piecha AMG GT-RSR is een unieke diamant – niet trendy maar wel trendsettend in de puurheid van het ontwerp.’

‘Koolstofvezel composieten zijn niet alleen chemisch gerelateerd aan diamanten, maar ook qua uiterlijk en robuustheid’.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken