Ontwerpers Hulki Aldikacti en George Milidrag konden in de jaren tachtig net zo goed wat extra vakantiedagen opnemen. Want ach, wat maakt het uit hoe de bumpers van je nieuwe sportauto eruitzien als iedereen ze toch gaat vervangen door andere onderdelen? Geen enkele andere auto – misschien op de Kever na – is zo vaak als basis gebruikt voor kitcars als de Pontiac Fiero. Zelfs hier in Nederland, waar de auto een zeldzaamheid is, zijn de meeste geconverteerd. Als je ergens een Ferrari of Lamborghini ziet rijden waarvan de verhoudingen zoek zijn, dan is het waarschijnlijk een Fiero.

De neus van de Fiero is laag en de motor ligt achterin. Dit biedt veel vrijheid voor ontwerpers (en mensen die beter een andere carrière kunnen kiezen) om nieuwe carrosseriedelen te ontwikkelen. Een écht goede replica zul je nooit kunnen bouwen op basis van de Fiero, omdat de wielbasis te kort is. Voor sommige bouwers is het dan ook de kunst om juist een zo slecht mogelijke replica te bouwen, puur voor de hilariteit. Maar in sommige gevallen ziet het er niet eens zo ongelofelijk slecht uit, zoals bij deze ‘Lamborghini Countach’.

Ja, we weten het. Als je er langer dan twee seconden naar kijkt, zul je gelijk doorhebben dat de verhoudingen niet lekker zijn en dat de auto simpelweg te klein is om een echte Countach te zijn. Maar we kunnen niet anders dan gecharmeerd zijn van deze malle Fiero. Het lijkt ons hilarisch om met dit ding door Nederland te rijden en te kijken hoeveel mensen erin zouden trappen. Een grappig detail: de snelheidsmeter gaat tot 480 km/u.

Nog mooier: hij kan van jou zijn. De auto heeft nog wel wat liefde nodig om de lak weer goed te krijgen, en hij staat al een tijdje stil. Voor 14.000 euro gaat deze Pontiac Fiero met Lamborghini Countach-body met jou mee naar huis. Of dat een goede prijs is? We hebben werkelijk geen idee. Een Fiero kun je al kopen voor 1.500 euro, maar een Countach kost sowieso meer dan 350.000 euro. Check de advertentie op Oldtimerstekoop op Facebook.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)