Gentlemen Drivers, aanschouw jullie nieuwste circuitspeeltje: de Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport. En ja, deze Porker heeft weer de juiste motor: een zescilinder boxer. Zonder turbo’s. Voordat je begint te brommen: inderdaad, deze Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport (pfoe, wat een naam) mag inderdaad alleen het circuit op. Maar waar rook is, is vuur. Of in dit geval: waar Clubsport is, is straatversie.

De 3,8-liter zescilinder in de Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport produceert 425 pk, dat is 40 pk meer dan de vorige Cayman GT4 Clubsport. De voorophanging komt van de 911 GT3 Cup en verder heeft de Cayman een rolkooi, kuipstoelen en een zespuntsgordel als standaarduitrusting. Het totaalgewicht van de auto is 1.320 kilo. ABS, tractiecontrole en zelfs airconditioning zijn gewoon aanwezig. Een zestraps-PDK zorgt voor het schakelwerk.

Je stapt al in de Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport voor 134.000 euro. Dan heb je de Trackday-versie, die bedoeld is voor mensen die simpelweg een leuk circuitspeeltje zoeken. Wil je meedoen aan officiële races, ga dan voor de Competition-versie. Deze kost 157.000 euro. Dan krijg je onder meer een grotere tank (115 liter i.p.v. 80 liter), een blussysteem en het stuur uit de 911 GT3 R. Alle prijzen zijn zonder belastingen. Van BPM is geen sprake – de auto krijgt geen kenteken.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)