Aangezien Porsche de 911 Carrera heeft vernieuwd, is het geen verrassing dat ook de Carrera 4 in een nieuwe jas is gestoken. Je weet wel, die variant met vierwielaandrijving. Maar er is meer…
 
En wel een aanpassing op technisch vlak. Zowel de Carrera 4 als 4S beschikken voortaan over het zogeheten Porsche Traction Management. Wat dat inhoudt? De visco-lamellenkoppeling is bij het straatvuil gezet en vervangen door een elektronisch gestuurd systeem, afkomstig van de 911 Turbo, alleen op details aangepast. Standaard is voortaan ook een mechanisch sperdifferentieel op de achteras.
 
De Carrera 4 perst uit de 3,6-liter grote boxermotor 345 pk en de 3.8 in de 4S levert nu 385 pk. Ondanks deze vermogensstijgingen weet Porsche het gemiddeld brandstofverbruik te reduceren met respectievelijk 12,9 en 15,4 procent, mits je je rechtervoet in bedwang kunt houden natuurlijk. Vanaf 25 oktober staan beide versies bij de dealer vanaf 125.500 euro voor de Carrera 4 en 142.000 euro voor de 4S.

Reacties