Porsche 911 Turbo (S) Cabrio: woesh

De eer van de snelste open Porsche gaat binnenkort naar de 918 Spyder, maar tot die tijd wordt er een goede poging gedaan door deze 911 Turbo en Turbo S Cabrio's.

In november worden de nieuwe 911-toppers op de autoshow van Los Angeles onthuld, maar Porsche heeft de info en foto's al vrijgegeven. Niet dat daar veel verrassingen bij zitten, maar toch leuk om te weten dat je jezelf met zo'n Turbo S Cabrio in 3,2 seconden van 0 naar 100 km/u kunt krijsen, om pas weer te kunnen ademhalen bij z'n top van 318 km/u. Dat laatste geldt ook voor de Turbo Cabrio, trouwens, al doet die de sprint in 3,5 seconden.

Verantwoordelijk voor dit alles is de bekende 3,8-liter boxer-zescilinder met twee turbo's, goed voor 520 pk (Turbo) of 560 pk (Turbo S). Door kunsten die we niet anders kunnen omschrijven dan je reinste hekserij blijft het gemiddelde verbruik van deze monsters steken op 9,9 l/100 km en de CO2-uitstoot op slechts 231 g/km. De Turbo Cabrio's prolongeren hiermee hun titel als bijzonder schone en efficiënte supercars.

Je herkent de auto's aan hun extra dikke front en kont (de wielkasten zijn nog eens 28 mm breder dan die van de Carrera 4). Hun daken openen en sluiten in 13 seconden tot een snelheid van 50 km/u, en ze zijn altijd voorzien van Porsches beproefde PDK-transmissie. Zoals gebruikelijk bij Porsche is werkelijk alles optioneel verkrijgbaar, waaronder een Burmester audiosysteem, adaptieve cruisecontrole, verkeersbordenherkenning en een achteruitrijdcamera. Laat je dit allemaal achterwege, dan kun je in Nederland een Turbo Cabrio meenemen voor 200.900 euro. Een open Turbo S kost 235.100 euro.

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken