
De nieuwe Porsche 911 Turbo S maakte zijn debuut op de niet-Autosalon van Genève in maart. De 3,8-liter zescilinder boxermotor met twee turbo’s produceert 650 pk en 800 Nm. Dit zorgt voor een 0-100-tijd van 2,7 seconden en een top van 300 km/u. Voor de normale mens is dit genoeg performance. Méér dan genoeg performance. Toch bang dat de Turbo S niet snel genoeg is? Of moet jouw Elfje sneller zijn dan die van de buurman?
Vraag dan Porsche heel lief om het Lightweight-pakket te installeren, wat eigenlijk voornamelijk ‘de-installeren’ is. Door de achterbank weg te halen, geluidsisolatie te verminderen, dunner glas te plaatsen, sportstoelen te monteren en de opties voor een sportuitlaat en 10 millimeter verlaging automatisch aan te vinken, verdwijnt 30 kilo van de weegschaal. Dit pakket is alleen beschikbaar op de dichte versie van de 911 Turbo S. Oh, en zorg dat je buurman niet 30 kilo minder weegt, want dan heeft ‘t geen zin.
Wil je iets minder stijlvol voor de dag komen dan de buurman, ga dan voor het Sport-pakket. Dit pakket maakt de al niet zo subtiele Turbo S een stap minder subtiel met opzichtige bodykit. De achterlichten zijn wat donkerder. In het geval van de dichte versie krijg je een koolstofvezeldak bij het Sport-pakket. De meerprijzen van deze Lightweight- en Sport-pakketten volgen later.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Reacties
Geef een antwoord Reactie annuleren
Meer van TopGear







Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw



Chris Harris verkoopt zijn Porsche 911 GT3 Touring vanwege een bijzondere reden



Nieuwe stickeropties voor Porsche 911 Dakar verwijzen naar rijke rallyverleden


Porsche 911 GT3 RS vs Porsche 718 Cayman GT4 RS: Welke is beter?



Porsche 911 GT3 RS review: Hoe rijdt de meest verfijnde circuit-911 aller tijden?








Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar






Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw



Oeps: Porsche-dealer verkoopt per ongeluk Panamera’s voor 16.500 euro


De Porsche Vision 357 toont hoe een Porsche eruit had gezien als het merk vandaag werd opgericht


De Porsche Panamericana is de opa van de nieuwe 911 Dakar



Chris Harris verkoopt zijn Porsche 911 GT3 Touring vanwege een bijzondere reden








Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar


Rij mee met de snelste productieauto op Pikes Peak van dit moment


Maserati MC20 vs Lamborghini Huracán vs Porsche 911


Aston Martin DB11 AMR vs Porsche 911 Turbo S vs Bentley Continental GT V8 vs Ferrari Roma


Kooptip: Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand


Marc Philipp Gemballa Marsien: offroad-911 met 750+ pk








Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar






Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw



Nieuwe stickeropties voor Porsche 911 Dakar verwijzen naar rijke rallyverleden



Porsche 911 GT3 RS review: Hoe rijdt de meest verfijnde circuit-911 aller tijden?


Walkaround Porsche 911 Dakar: Alles wat je moet weten over de offroad-911


Dit is de extreem coole Porsche 911 Dakar – met een wrap van 26.000 euro








Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar


De laatste Bugatti Chiron is geveild voor een recordbedrag






Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw


Deze SR10 XXR is een nog snellere Radical


De Bizzarrini Giotto is een Italiaanse supercar zoals die zou moeten zijn


Ferrari 296 GTS review: Is de 296 als cabrio net zo fenomenaal?








Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar



AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen


De BMW XM Label Red gaat meedoen aan Pikes Peak






Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw



Oeps: Porsche-dealer verkoopt per ongeluk Panamera’s voor 16.500 euro


BMW Nederland roept elektrische auto’s terug (om een onverwachtse reden)


Deze Nissan Ariya gaat van de Noordpool naar de Zuidpool rijden


Deze elektrische Xpeng P7 en G9 komen naar Nederland


Jammer: Je mag geen wallride meer doen van NASCAR








Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar



AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen


Miguel heeft op 27 maart 2020 geschreven:
Is hij nog niet duur genoeg dan niet te zuinig