De Porsche Cayman krijgt weer een zescilinder

De fenomenale bochtenverslinder van Porsche valt niet ten prooi aan downsizing

Porsche Cayman GT4 RS
Porsche Cayman GT4 RS

Dagenlang hebben we gehuild toen we hoorden dat de Cayman twee cilinders verloor. Als we een viercilinder in het midden wilden, hadden we wel een Lotus Elise of Toyota MR2 gekocht.

Uiteindelijk bleek de 718 Cayman helemaal zo slecht niet te rijden, omdat Porsche. En toch blijft het knagen. Het is als koffie: dat filterbakkie voorziet je wel in je cafeïnebehoefte en als het je allemaal niet zo veel interesseert, is het prima om je uit je ochtendhumeur te tillen. Maar als je ook maar íets hebt met koffie, wil je gewoon een goed bakkie. Je koopt liever een ouder bonenapparaat dan een gloednieuwe filter-unit die je met je smartphone kunt bedienen (ja, die bestaan).

Als fans van bonenkoffie en zescilinders worden wij ook erg blij van het nieuws dat het Britse Autocar meldt. De volgende Porsche Cayman GT4 RS krijgt een 4,0-liter boxer met drie cilinders aan beide kanten. Het vermogen zal tenminste 440 pk zijn; genoeg om je uit je ochtendhumeur te tillen.

De vorige Porsche Cayman GT4 heeft een 3,8-liter boxermotor met 385 pk. Het fenomenale apparaat blinkt zowel uit op de weg als op het circuit. Het is een perfect afgewerkte, moderne sportauto die resoluut de draak steekt met alle technologie die ‘m ongetwijfeld sneller en prettiger in de omgang zou maken. Of in dit geval zuiniger. Een viercilinder zou hem compleet verpesten. Dus kom maar op met die Porsche Cayman GT4 RS.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken