
Gaat je hoofd tollen door keuzestress in de Porsche-showroom? Daar is een simpele oplossing voor: kies altijd de GTS, en wel in het rood. Porsches met de letters GTS op de bips zijn altijd de gulden middenweg. Ze hangen qua snelheid overal tussenin en zijn voorzien van fijne opties. Als je geen specifieke wensen hebt zoals bloedverziekende acceleratie (Turbo S) of snelle rondetijden (GT3) kun je je nooit een buil vallen (vanwege dat tollende hoofd, snappie?) aan een GTS.
Neem de Porsche Macan GTS met zijn 2,9-liter V6. Met 380 pk zit hij 60 pk onder de Macan Turbo en 26 boven de Macan S. Hij sprint (met het Sport Chrono-pakket) in 4,7 seconden naar de 100 km/u met een top van 261 km/u. Porsche gooit de auto 15 millimeter omlaag (en met luchtvering nog eens 10 millimeter) en voorziet de auto van zwarte accenten. De afstelling van alle systemen, zoals de adaptieve dempers, is net even wat sportiever en optioneel kun je keramische schijven kiezen.
Daarnaast krijgt de Porsche Macan GTS sportievere bumpers, speciale sportstoelen, een multifunctioneel stuur (met knopjes, dus) en een Bose-audiosysteem voor als je de standaard sportuitlaat zat bent (hoe dan?). De Macan GTS kost 120.400 euro, wat wel fors meer is dan de vanafprijs van 86.900 euro, maar dan rij je tenminste geen viercilinder.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Als jij ziet wat er levensgevaarlijk is aan deze auto, krijg je een denkbeeldig lintje

De goedkoopste Porsche die je nu kunt kopen is deze nieuwe versie van de Macan

Porsche Macan Turbo review: Hoe rijdt de eerste volledig elektrische Macan?

Porsche Macan Turbo 1e rij-indruk: Hoe rijdt de elektrische Macan?

Waarom elektrische auto’s juist een grille nodig hebben (als ze stilstaan)

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Lynk & Co 08: 585 pk en 200 kilometer elektrisch voor 55.950 euro

De populairste auto van vorig jaar verkoopt plotseling voor geen meter meer (en dat is best logisch)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ben jij meer geld kwijt bij een botsing met een Ferrari dan met een Suzuki? Of maakt dat niet uit?

Ondernemers toch niet op de fiets: dieselbusjes mogen langer de binnenstad in

Dit zijn zes betaalbare hatchbacks die veel sneller zijn dan dat ze eruit zien

Waarom je deze toffe nieuwe vrachtwagens van Volvo niet in Nederland gaat zien
