
Als je verstrikt raakt in de enorme hoeveelheid uitvoeringen van een Porsche, kies dan altijd de GTS. Traditioneel is het de uitvoering die overal precies tussenin hangt en altijd met een stel lekkere opties komt. De nieuwe Porsche Panamera GTS en de Porsche Panamera GTS Sport Turismo zijn geen uitzondering op deze regel.
De Porsche Panamera GTS (Sport Turismo) legt het met 460 pk af tegen de Turbo met 550 pk, maar wint het van de instapper met 330 pk. Het vermogen komt uit de bekende 4,0-liter V8 die tevens 620 Nm produceert. In 4,1 seconden zit de Porsche Panamera GTS op de 100 km/u. De topsnelheid van beide carrosserievormen ligt rond de 290 km/u.
Standaard op de Porsche Panamera GTS is een sportonderstel dat het geheel 10 millimeter lager bij de grond legt. De Porsche Active Suspension Management-luchtvering is standaard en sportiever afgesteld dan normaal. De GTS krijgt een set grotere stoppers mee (390 millimeter vóór). Bestel er ook zeker het nieuwe head-up display bij van Porsche.
Wat kost de Porsche Panamera GTS
De GTS is met een nieuw partikelfilter direct door de WLTP gedrukt, en kan dus al besteld worden. De prijs van de Porsche Panamera GTS is 189.500 euro en 195.600 euro voor de Sport Turismo. Hij verschijnt in december van dit jaar. Oh, en ga voor de kleur rood.
Meer van TopGear


Is zo’n dikke Porsche Panamera (970) na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de Porsche Panamera Turbo E-Hybrid de enige auto die je nodig hebt? (review)

Deze nieuwe Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid is de sterkste Panamera ooit

Nu ook verstandige V6 voor nieuwe plug-in hybrides Porsche Panamera

Nieuwe Porsche Panamera: Alles wat je moet weten

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Door deze slimme truc kunnen vrachtwagens snelladen zonder dat het stroomnet overbelast raakt

TU Delft bouwt duurzame auto met vergeten techniek uit jaren ’60 die op bijna elke brandstof kan lopen

Pas op: waarom je vandaag plotseling last kunt hebben van ‘ijzel’ op de Nederlandse wegen

Veel actieradius of een zuinig verbruik is niet de manier om auto’s te verkopen, denkt het grootste merk ter wereld

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?
