
De hoverboards uit Back to the Future laten al minimaal zes jaar op zich wachten (goed, Lexus deed ooit een poging). Want zes jaar geleden, op 21 oktober 2015, stapte Marty McFly uit de DeLorean die ogenblikken daarvoor de 88 mijlen per uur aantikte. Een groot deel van de voorspellingen is helaas niet uitgekomen, maar Porsche meent één mijlpaal uit de film te hebben behaald.
Het Ionity-laadnetwerk in Europa en Noord-Amerika, wat een samenwerking is tussen diverse automerken waaronder Porsche, biedt nu cumulatief 1,21 gigawatt aan power. Fans weten gelijk dat dit de kracht is die nodig was om de DeLorean door de tijd te slingeren. Porsche gebruikt hier gelukkig geen plutonium van Libische terroristen voor. Het gaat in totaal om zo’n 5.000 snelladers.
Een beetje vergezocht? Zeker. Maar aangezien Porsche een stel toffe foto’s schoot voor de gelegenheid, vergeven we het ze. Als jullie het ons vergeven dat we een dagje te laat zijn met dit bericht. Of hebben we zelf een sprongetje in de tijd gemaakt? Wie zal het zeggen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear



De DeLorean DMC-12 in BTTF was bijna een koelkast


DeLorean DMC-12 van Standford drift autonoom


De DeLorean Alpha5 is de elektrische opvolger van de DMC-12


De nieuwe DeLorean wordt ook echt nieuw


Lego DeLorean uit Back to the Future ziet er bijzonder goed uit


Er is nu echt een elektrische DeLorean onderweg. Hopen we.


DeLorean hovercraft kan nu van jou zijn



In Amerika kun je nu filmauto’s huren



Deze enorme camper uit de jaren ’70 had een 7.5 V8 en voorwielaandrijving


Lego en Land Rover vieren de 75e verjaardag van de Defender


Deze prachtige Aston Martin DB6 is nu een elektrische auto


Koop deze Volvo 740 Turbo met V6 en een bekende eerste eigenaar


Deze Chevrolet Impala zat in een videoclip van 2Pac


Toyota GR maakt zelf een AE86 restomod op waterstof



Waarom Volkswagen na een omzet van 74 miljard ook nog 1,2 miljard subsidie krijgt


Deze laadrobot van Hyundai stopt zelf de laadkabel in jouw auto


De racestreep op deze Polestar 2 BST Edition 230 kost je 1.000 piek



Je zou het niet zeggen, maar de nieuwe Ford Explorer is eigenlijk een Volkswagen



De nieuwe Volkswagen ID.2All heeft de tellers van de Golf 1 of Kever


Ora Funky Cat review: Kan de schattige hatchback uit China het hier maken?



Het einde van de V8-musclecar nadert: ook de Chevrolet Camaro is binnenkort dood



Je zou het niet zeggen, maar de nieuwe Ford Explorer is eigenlijk een Volkswagen


Zelfs in Amerika worden ze gek van linksplakkers, dus daar gaan ze wat aan doen


De Challenger Demon 170 is de laatste benzine-musclecar van Dodge (1.000+ pk)



Deze enorme camper uit de jaren ’70 had een 7.5 V8 en voorwielaandrijving


Roush rust de nieuwe Ford Mustang uit met een supercharger (300 pk extra!)


Waarom deze VW Golf GTI wel legaal met kleine kentekenplaten mag rijden



De nieuwe Volkswagen ID.2All heeft de tellers van de Golf 1 of Kever


Audi gooit typeaanduidingen om: A4 wordt A5, A6 wordt A7


Luister naar de opvolger van de Mercedes-AMG GT


Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line review: Identiteitscrisis


Dit gebeurt er wanneer Mansory een hybride Mercedes-AMG GT 4-Door aanpakt (880 pk!)



Het einde van de V8-musclecar nadert: ook de Chevrolet Camaro is binnenkort dood


TopGear Magazine 214 is uit!



Waarom Volkswagen na een omzet van 74 miljard ook nog 1,2 miljard subsidie krijgt


Er komt een mobiele flitser die dronken bestuurders kan signaleren


Mooie bergpassen straks ook verboden voor benzineauto’s door milieuzone


Reacties