Het tankstation inwisselen voor een laadpaal is al eng genoeg zonder dat je moet wennen aan een volledig nieuwe nomenclatuur. Daarom houdt Porsche voor de nieuwe Taycan de oude (en ook niet altijd even overzichtelijke) naamgeving aan. En dat betekent dat de dikste versie de Porsche Taycan Turbo gaat heten. Zo blijkt uit een brief naar een potentiële klant.

Toch een beetje vreemd. Want een turbo is het vernuftige, door uitlaatgassen aangedreven apparaat dat bij een verbrandingsmotor extra lucht naar binnen duwt om meer efficiëntie (en vermogen) te creëren. Op een elektrische auto zal een turbo weinig uithalen, want een uitlaat is er niet en extra lucht is nergens voor nodig. Een Porsche Taycan Turbo in de meest letterlijke vorm kan dus niet bestaan.

Technisch gezien dus niet helemaal correct, deze zet van Porsche, maar historisch gezien wel. De Turbo-uitvoering stond altijd bovenaan de hiërarchie en maakt direct duidelijk dat het een versie is waarmee je niet wilt sollen. En het is een fijne gedachte dat de iconische Turbo-lijn niet uitsterft in de toekomst.

Reacties

  • Eddieutimb heeft op 10 maart 2020 geschreven:

    Yes, I found 🙂

    Reageer
  • Mark heeft op 27 december 2018 geschreven:

    Een Turbo is een toevoeging die de kracht of snelheid versterkt. Had vroeger op mijn eerste computer ook een TURBO knop en op mijn huidige stofzuiger zit ook zo’n knop, als ook op mijn elektrische straalkackel… Ah fijn, een turbo hoeft dus niet alleen door uitlaatgassen te worden aangedreven om dan ook zo genoemd te worden… Had graag meer ins and outs over het top model van de Taycan met Turbo willen lezen dan gedram over de correctheid van deze toevoeging. Succes verder en alvast een fijne jaarwisseling gewenst met veel Turbo Rockets! Oh nee wacht, dan kan natuurlijk helemaal niet…

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)