
Niet iedereen die een stationwagen koopt, heeft er problemen mee om bij het stoplicht verslagen te worden door een Porsche of een McLaren. Priussen en ander half-elektrisch gespuis laat je liever wel achter je. De Mercedes-AMG E 63 S is in sommige gevallen iets te veel van het goede. Daarom is er nu de Mercedes-AMG E 53 met historisch verantwoorde zes-in-lijn.
De 3,0-liter zes-in-lijn produceert 435 pk. In 4,5 seconden zit ie op de 100 km/u. De zescilinder krijgt bij het accelereren een klein zetje van een 48-volt elektromotor, die ook dient als startmotor. Een mild hybride-systeem, dus. Hij vervangt de Mercedes E 43 als AMG-instapper.
Prijs van de Mercedes-AMG E 53
Te beginnen bij de sedanversie, de Mercedes-AMG E 53 4MATIC+, deze kost je ten minste 114.455 euro. Daarmee is ie zo’n 5.000 euro goedkoper dan de BMW M550d en 13.000 euro goedkoper dan de (snellere) BMW M550i. De prijzen van de nieuwe Audi S6 zijn nog niet bekend.
Moet je achterin een europallet kwijt, dan is de Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Estate meer iets voor jou. De stationwagen kost je zonder extra opties 119.459 euro. De E 63 S Estate met 612 pk kost je trouwens 183.197 euro.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De politie vervangt snelle Audi’s door dikke diesels van Mercedes (t.w.v. 126.000 euro)

De duurste auto met meer dan 200.000 kilometer op de teller is deze bijzondere Mercedes

De beste auto ooit gebouwd kun je vanaf nu belastingvrij rijden in Nederland

Eenhoorn voor lange afstanden: de Mercedes E 300 de 4Matic Estate All-Terrain is een diesel-PHEV

Mercedes wil van zijn taxi-imago af: aandeel keldert

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

Voor minder dan 1.500 euro is deze Mercedes E 53 de perfecte stationwagon

Kleine G-klasse op komst, maar als je haast hebt kun je deze kopen (voor heel veel geld)

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Motorfietsen zijn lastig te flitsen, maar krijgen ze ook boetes?

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

De RDW heeft een simpel trucje bedacht tegen illegale APK’s (en dat blijkt heel effectief)

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Moeten merken niet focussen op betaalbare auto’s in plaats van ChatGPT en autonoom rijden?
