De Opel Ampera-e was de grote belofte van Opel. Het had hét alternatief voor de Tesla Model 3 moeten worden en de enorme klapper van het merk moeten zijn op de elektrische markt. Maar helaas ging het allemaal niet van een leien dakje. De prijs viel hoger uit dan verwacht, er waren aan het begin leveringsproblemen en toen de productie eindelijk op gang kwam, werd Opel verkocht aan het Franse PSA. Oud-eigenaar General Motors had vermoedelijk weinig zin om voor een ander merk te blijven produceren. Ze gooiden de prijs van de Ampera-e – een zusje van de Chevrolet Bolt – ineens flink omhoog.

De Ampera-e had in december 2019 een korte opleving en de auto werd 292 keer op kenteken gezet. Maar na een roemloos bestaan valt het doek nu voor de Opel Ampera-e, en om de laatste voorraden weg te werken verlaagt Opel de prijzen met zo’n 10.000 euro. Een welkome prijsverlaging voor de zakelijke rijder, aangezien de bijtelling dit jaar is verdubbeld van 4 naar 8 procent voor uitstootloze auto’s. De Business-uitvoering kost nu 34.149 euro, dit was 44.799 euro.

De Corsa-e neemt het over van de Opel Ampera-e

De Opel Ampera-e rijdt dankzij zijn 60-kWh accu 423 kilometer op één lading. Met 204 pk is de 0-100-sprint in 7,3 seconden geklaard. Het alternatief uit eigen stal is de Opel Corsa-e. De hatchback is met 30.999 euro een stukje goedkoper, maar hij rijdt ook een kleine 100 kilometer minder ver. Ook is ie met 136 pk flink minder krachtig. De 0-100-tijd is 8,1 seconden.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)