Range Rover Evoque: prijs is bekend

En wat kost de duurste uitvoering?

Range Rover Evoque prijs is bekend
Range Rover Evoque prijs is bekend
Range Rover Evoque prijs is bekend
Range Rover Evoque prijs is bekend
Range Rover Evoque prijs is bekend
Range Rover Evoque prijs is bekend
Range Rover Evoque prijs is bekend
Range Rover Evoque prijs is bekend
Range Rover Evoque prijs is bekend
Range Rover Evoque prijs is bekend
Range Rover Evoque prijs is bekend
Range Rover Evoque prijs is bekend
Range Rover Evoque prijs is bekend
Range Rover Evoque prijs is bekend
Range Rover Evoque prijs is bekend
Range Rover Evoque prijs is bekend

Gerry McGovern, de creatieve baas van Land Rover, introduceert de nieuwe Range Rover Evoque kort maar krachtig. ‘Dit is de lakmoesproef: zorgt de nieuwe auto ervoor dat de oude er oud uitziet? Niet anders, maar oud?’ Hij heeft in zoverre gelijk dat de nieuwe niet conceptueel anders is: de bloedlijn van het concept uit 2008, de LRX, via de eerste generatie Evoque in 2011 naar deze nieuweling kan eigenlijk niet duidelijker zichtbaar zijn.

Maar aangezien de oude zoveel heeft betekend voor de firma Land Rover: is het wel zo slim om ’m weg te zetten als de krant van gisteren? Is dat geen belediging voor de originele Evoque, en wat minachtend ten opzichte van de huidige eigenaren? McGovern is geen man die snel last heeft van een gebrek aan zelfvertrouwen, maar nu lijkt hij toch even te twijfelen: ‘Hm, tja, dat wat ik net zei had ik misschien beter anders kunnen verwoorden.’

Maar hij herpakt zichzelf snel. ‘Ik kan het bij het verkeerde eind hebben, maar volgens mij heb ik nog nooit een auto ontworpen die niet goed verkocht.’ En over de prijs gesproken, die is nu bekend.

Dit kost de Range Rover Evoque

De prijs van de goedkoopste Range Rover Evoque is 55.000 euro. Dat is voordat je in de optielijst duikt. Dan krijg je een voorwielaangedreven 2,0-liter dieselversie met 150 pk. Schakelen mag je zelf doen. De krachtigste diesel is ook een tweeliter, maar dan met twee turbo’s en 240 pk. Deze krijg je met vierwielaandrijving en een automaat. Hij kost je minimaal 74.700 euro.

De 2,0-liter benzineversie met vierwielaandrijving kost je minimaal 65.000 euro. De instapper produceert 200 pk. Dit is ook altijd een automaat. Dezelfde viercilinder met een automaat, vierwielaandrijving en 300 pk kost je minimaal 79.450 euro.

De allerduurste versie van de Range Rover Evoque is de R-Dynamic HSE met de 300 pk-benzinemotor. Deze kost je 96.900 euro. Met actieve dempers (1.164 euro), een elekrische trekhaak (1.270 euro), duurdere lak (1.444 euro) en een glazen panoramadak (2.013 euro) kun je ‘m voor de sier over de ton heentrekken.

Nieuwste van TopGear

Autonieuws