Range Rover Evoque vs Range Rover Vogue - nieuw of gebruikt?

Zou jij een oude Range Rover Vogue kiezen of een nieuwe Evoque?

Range Rover Vogue / Evoque
Range Rover Vogue
Range Rover Vogue interieur
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque Interieur
Range Rover Vogue / Evoque
Range Rover Vogue
Range Rover Vogue interieur
Range Rover Evoque
Range Rover Evoque Interieur

De SUV-bubbel wil maar niet barsten, en door de steeds maar groter wordende keus kun je inmiddels werkelijk in ieder segment en prijsklasse een hoog op de wielen staande vierwielaangedreven auto kopen. Maar heb je echt een ter zake kundige SUV nodig, dan wil je waarschijnlijk uiteindelijk toch een Land Rover. Nu de nieuwe Evoque net onthuld is, vroegen we ons af wat uit dezelfde stal je ook zou ­kunnen verleiden, in plaats van gebruikelijke alternatieven als de Jaguar E-Pace en de BMW X1.

Dan blijkt dat je heel wat auto voor je geld kunt krijgen als je wilt gaan voor een Land Rover. Voor welke kies jij? Een nieuwe Range Rover Evoque of gebruikte Range Rover Vogue?

Een nieuwe Range Rover Evoque

Range Rover Evoque
Range Rover Evoque

Kosten: € 55.000 – € 79.450 (NL) / € 38.600 – € 71.350 (B)
Pluspunten: Gloednieuw, relatief zuinig, ultramodern interieur
Minpunten: Eerst moet je er lang op wachten, dan zie je ze ineens overal

Interessant: de nieuwe Evoque is een soort mini-Velar (vooral vanbinnen) en voelt daardoor veel moderner aan dan voorheen. Hij staat op een gereviseerde versie van het D8-platform en is daardoor iets groter geworden – en ook wat ruimer. Maar feit blijft dat dit een van Land Rovers bestverkopende modellen is omdat de prijs redelijk is. Dat hij daarbij nu meer lijkt op een kloon van zijn duurdere, oudere broer kun je dan alleen maar beschouwen als een bonus.

Of een gebruikte Range Rover Vogue

Range Rover Vogue
Range Rover Vogue

Kosten: € 55.000+ (NL) / € 45.000+ (B)
Pluspunten: Groot, tijdloos, stijlvol en goed in het terrein. De Britse Queen heeft er ook een. Of twee
Minpunten: Je moet wel echt garantie zien te regelen, en hij is niet echt goedkoop in onderhoud

Hmm. Is een Evoque wat te proletarisch voor je? Wat gewoontjes? Nou, dan zou je kunnen gaan voor de matriarch van het genre in de vorm van een oudere, eerder door iemand anders beminde, ervaren en lekker voluptueuze Range Rover. Soms is de autowereld net de echte wereld, als het op verstandige keuzes aankomt. Bedenk wel dat ie qua infotainment archaïsch aan zal voelen: dat doet LaRo pas de laatste jaren echt goed

Harris zegt:

‘Ik zou de grote Range Rover kopen als ik in LA woonde, maar ik woon in Engeland’. Wij wonen in Nederland (en in België), dus voor welke kies jij?

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws