
De Renault Kadjar. Je zag ‘m voor het eerst in 2015. Het was één van de vele crossovers die de automarkt op kwamen denderen. Onze verwachtingen waren dan ook niet heel hoog. Maar toch wist hij ons positief te verrassen. Hoewel we de Kadjar een beetje saai vonden rijden, gaven we ‘m een bovengemiddelde score. Op diverse onderdelen werden we namelijk best wel blij van de Renault.
En nu is het tijd voor de verplichte facelift die eens in de zoveel tijd moet plaatsvinden. De oorspronkelijke release vond immers alweer drie jaar geleden plaats. De Renault Kadjar-facelift is een facelift in de meest letterlijke zin van het woord; zijn gezicht lijkt achter zijn oren naar achteren getrokken te zijn voor een gladder smoelwerk.
Wat houdt de Renault Kadjar-facelift in?
Renault zegt de Kadjar ‘op alle fronten verbeterd te hebben’. Ongetwijfeld, maar het is vooral het interieur waar de plastisch (of plastic?) chirurgen hun best deden. De binnenkant is iets moderner geworden, mede door een nieuw touchscreen. Ook de stoelen, traditioneel niet altijd het sterkste punt van de Fransen, zijn verbeterd.
De rest van de Renault Kadjar-facelift komt in de vorm van een iets bredere grille, wielen met een nieuw ontwerpje en wat chroomkleurige details die over het geheel zijn gesprenkeld. En geavanceerde ledlampen die je kunt laten monteren. Ook nieuw, voor de Kadjar dan: de 1.3 TCE-motor (140 of 160 pk) die je zou kunnen kennen uit de Mégane en Scénic.
Hoe denken we erover?
Het was altijd al een prima auto. Hij ziet er gewoon oké uit, is ruim en comfortabel, zuinig en kost niet te veel, en rijdt goed, zij het wat saai. Dat zal de meesten van z’n kopers een zorg zijn – daar kochten ze ‘m toch al niet voor. Dat zal allemaal bij de Renault Kadjar-facelift niet veranderen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Bizar! De bestuurder stapte levend uit deze Kadjar

Renault Kadjar Energy TCe 130 Bose

Renault Kadjar: volgens het boekje

Alle verschillen tussen de Mitsubishi ASX en Renault Captur (was de designer echt zo lui?)


De Renault Megane RS Ultime is de laatste Renault met een RS-badge


MG 4 vs VW ID.3 vs Renault Megane E-Tech review: Welke elektrische hatchback is de beste?


Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200 review: Doet de opvolger van de Kadjar het beter?


De Renault 5 bestaat een halve eeuw: hoe rijdt deze elektrische restomod?


Er komt een nieuwe Renault 4 aan, en deze 4Ever geeft alvast een voorproefje


Toyota: hybride beter dan volledig elektrisch


Mercedes-AMG A 45 krijgt driftmodus


Mercedes: ’onpopulaire niche-modellen gaan we schrappen’


De Ferrari Monza is duur en uitverkocht


Citroën: ’Vanaf 2025 zijn al onze auto’s elektrisch’


Mercedes-AMG A 35 is er door de RS 3


Ook de Polestar 2 krijgt achterwielaandrijving en meer vermogen (plus een nieuwe neus)


De nieuwe Mercedes-AMG CLA 45 heeft nog steeds de krachtigste viercilinder ter wereld


Het verstandige Volvo stapt ineens weer over op achterwielaandrijving


De elektrische e-tron heet nu Audi Q8 e-tron, om het net even wat verwarrender te maken


Alfa Romeo Stelvio en Giulia krijgen facelift, zien er nog steeds prachtig uit


Ford Focus ST review: Kon de hot hatch nog worden verbeterd?


Het wereldrecord driften op ijs is voor … de Skoda Enyaq?



Peugeot e-3008 komt later dit jaar, rijdt 700 kilometer op een acculading


Smart #1 review: Hoe rijdt de eerste nieuwe auto van het nieuwe Smart?


Hier is ie dan eindelijk: de Mazda MX-30 R-EV met wankelmotor


De Nederlandse prijs van de Jeep Avenger is best gunstig


Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid review: Een ander soort Alfa, maar toch vertrouwd


De laatste Bugatti Chiron is geveild voor een recordbedrag



Alle verschillen tussen de Mitsubishi ASX en Renault Captur (was de designer echt zo lui?)


Dit kost het als je de sleutel van je Bugatti Chiron kwijtraakt



Peugeot e-3008 komt later dit jaar, rijdt 700 kilometer op een acculading


De oude Le Mans-kleuren van Bugatti staan de Centodieci erg goed


Alpine A110 R: 1e rij-indruk


Met deze eenvoudige tips hou je je roadtrip zo goedkoop mogelijk


Porsche heeft de Parijs-Dakar 959 van Jacky Ickx gerestaureerd


Deze Nissan Ariya gaat van de Noordpool naar de Zuidpool rijden


Deze elektrische Xpeng P7 en G9 komen naar Nederland


Jammer: Je mag geen wallride meer doen van NASCAR


Reacties