Renault Mégane RS Trophy is de krachtigste

De krachtigste Renault Mégane RS ooit is hier

Renault Megane RS Trophy
Renault Megane RS Trophy
Renault Megane RS Trophy
Renault Megane RS Trophy stuur
Renault Megane RS Trophy interieur
Renault Megane RS Trophy
Renault Megane RS Trophy stoelen
Renault Megane RS Trophy velgen
Renault Megane RS Trophy
Renault Megane RS Trophy
Renault Megane RS Trophy
Renault Megane RS Trophy
Renault Megane RS Trophy
Renault Megane RS Trophy stuur
Renault Megane RS Trophy interieur
Renault Megane RS Trophy
Renault Megane RS Trophy stoelen
Renault Megane RS Trophy velgen
Renault Megane RS Trophy
Renault Megane RS Trophy

De Renault Mégane RS claimde al een speciaal plekje in ons hart, maar zoals in elke goede relatie blijf je je best doen voor elkaar. Daarom presenteert de hot hatch zich nu als nog sportievere Renault Mégane RS Trophy.

De 1,8-liter turbomotor in de Renault Mégane RS Trophy produceert nu 300 pk (+20 pk) en 400 Nm (+10 Nm). Gietijzer-aluminium remschijven (355 mm), 19-inch velgen, Recaro-stoelen, een mechanisch sperdifferentieel en het Cup-onderstel zijn standaard in de RS Trophy.

Van 0 naar 100 km/u doet de Renault Mégane RS Trophy in 5,7 seconden en de topsnelheid is 260 km/u. Sneller dan een begrensde Duitser, dus. En bovendien sneller dan de vorige topversie, de Renault Megane RS 275 Trophy R.

Het onderstel van de Renault Mégane RS Trophy

De Trophy is de meest hardcore versie van de huidige Mégane. Je krijgt hem met het stugge Cup-onderstel. Je chiropractor, fysio en de tandarts die je vullingen terug gaat plaatsen, zullen blij zijn om te horen dat de dempers 25 procent stijver zijn, de veren 30 procent en de anti-rollbar nog eens 10 procent.

Automaat of handbak

De Renault Mégane RS Trophy is een hot hatch. En een hot hatch bestel je met een handbak. Gelukkig is dat gewoon mogelijk. Voor wie toch voor de automaat gaat, krijgt 20 Nm koppel extra. We reden met de automaat in de reguliere RS en concludeerden dat ie toch het overwegen waard is als de file of het circuit de plekken zijn waar je de meeste tijd met je RS gaat doorbrengen.

Meer herrie, als je dat wilt

Niet alleen de motor kreeg liefde, ook de buis waar de viercilinder zijn uitlaatgassen in uitspuugt, werd aangepast. In de einddemper zit nu een mechanische klep waarmee je de uitlaat luider of minder luid maakt. Het beste van beide werelden.

Aan het einde van dit jaar is de Renault Mégane RS Trophy leverbaar. De prijzen volgen nog.

Nieuwste van TopGear

Autonieuws