Zo snel als Rich Energy verscheen in de F1, verdwijnen ze weer. Het voor vrijwel iedereen onbekende energiedrankjesmerk tekende een sponsorcontract met Haas F1 met als doel Red Bull Racing te verslaan. Een dappere claim voor een nieuwkomer, zeker als je bedenkt dat het bedrijf volgens diverse financiële documenten nog geen 1.000 euro op de rekening had staan het jaar daarvoor.

Als je zoekt op Google naar Rich Energy dan geeft de zoekmachine als zoektermsuggestie ‘does Rich Energy exist’. Je vindt dan triomfantelijke berichten over gebruikers die daadwerkelijk een blikje bemachtigden. Volgens andere bronnen komen de investeringen in het bedrijf (je hebt meer dan 100 miljoen nodig om een F1-team te sponsoren) van een tabaksbedrijf uit Zimbabwe en van een miljardair die ‘natuurfilms’ maakt.

Na een half jaar gooit het bijzondere bedrijf alweer de handdoek in de ring. Op Twitter meldt Rich Energy dat ze het onacceptabel vinden dat Haas achter Williams finishte in Oostenrijk. Bovendien zouden de politieke spelletjes en de politieke correctheid slecht zijn voor de zaken. Haas F1 mag dus gaan zoeken naar een nieuwe sponsor.

Het is onbekend hoe snel Rich Energy van de auto’s zal verdwijnen en wat Haas F1 nu gaat doen om aan poet te komen. Daarover later ongetwijfeld meer. Coureurs Kevin Magnussen en Romain Grosjean reageerden ook nog niet op het vertrek van Rich Energy.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)