Rolls-Royce Wraith van Jon Olsson: dit weten we

Hoe staat het inmiddels met de Rolls-Royce Wraith van Jon Olsson?

Rolls-Royce Wraith van Jon Olsson
Foto('s): Jon Olsson

Toen we voor het laatst over Jon Olsson schreven, waren we nog druk bezig met de oliebollenlucht uit onze haren te wassen. Waar is het schip gestrand? In januari kocht ieders favoriete Red Bull-drinkende skiër een Rolls-Royce Wraith. Toen gaf hij een tijdsbestek aan van zo’n vier weken. Maak daar maar vier maanden van. De twaalfcilinder in de zilvergrijze coupé verzoekt de 632 pk rustig naar de achterwielen te gaan. In 4,5 ontspannen seconden zweeft de Wraith naar 100 km/u.

Dat past niet helemaal in het door cafeïne-gevulde leven van Jon Olsson. Daarom stuurde hij de Wraith naar Absolute Motors in Nederland voor een ver-Olssonning. De Nederlanders friemelden met de ecu, waardoor de Rolls-Royce nu 810 pk produceert. Bovendien monteerde ze een hydraulische handrem, in de volksmond ook wel een driftstok genoemd. Met een ferme ruk aan de trekstok blokkeren de achterwielen om een perfecte entry te maken.

Waarom duurt het zo lang?

Volgens Olsson zitten ze met een wiel-probleem. In zijn meest recente vlog zegt hij waarschijnlijk een set gevonden te hebben in Monaco. Of in Amerika. Hoe dan ook: dat is de laatste stap in het project. En dan is de mild-aangepaste Wraith klaar voor de zomer. Voor de herfst gaat de Roller weer de garage in voor een rigoureuze aanpak. Volgens de vloggende ski-meneer gaan ze dan pas helemaal los op de Wraith. Ach, als hij nu zijn dakkoffer maar heeft. Anders zijn we zwaar teleurgesteld.

Jon Olsson vertelt over zijn Rolls-Royce Wraith (vanaf 2:50)

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken