Schuurvondst-Shelby GT500: bepaal zijn lot

Technisch is hij al opgeknapt - nu moet jij besluiten of je 'm restaureert of niet

Foto('s): Mecum AuctionsSchuurvondst-Shelby GT500
Foto('s): Mecum AuctionsSchuurvondst-Shelby GT500
Foto('s): Mecum AuctionsSchuurvondst-Shelby GT500
Foto('s): Mecum AuctionsSchuurvondst-Shelby GT500
Foto('s): Mecum AuctionsSchuurvondst-Shelby GT500
Foto('s): Mecum AuctionsSchuurvondst-Shelby GT500 v8 motor
Foto('s): Mecum AuctionsSchuurvondst-Shelby GT500 interieur
Foto('s): Mecum AuctionsSchuurvondst-Shelby GT500 interieur
Foto('s): Mecum AuctionsSchuurvondst-Shelby GT500
Foto('s): Mecum AuctionsSchuurvondst-Shelby GT500
Foto('s): Mecum AuctionsSchuurvondst-Shelby GT500
Foto('s): Mecum AuctionsSchuurvondst-Shelby GT500
Foto('s): Mecum AuctionsSchuurvondst-Shelby GT500
Schuurvondst-Shelby GT500
Schuurvondst-Shelby GT500
Schuurvondst-Shelby GT500
Schuurvondst-Shelby GT500
Schuurvondst-Shelby GT500
Schuurvondst-Shelby GT500 v8 motor
Schuurvondst-Shelby GT500 interieur
Schuurvondst-Shelby GT500 interieur
Schuurvondst-Shelby GT500
Schuurvondst-Shelby GT500
Schuurvondst-Shelby GT500
Schuurvondst-Shelby GT500
Schuurvondst-Shelby GT500

Voor je: een glooiend Amerikaans achteraf-weggetje, achter je een doffe grom van een V8 en door de geopende zijruit woelt de wind door je haar. Het is al een perfecte dag – en dan zie je daar plots in de verte een vervallen schuur. Je besluit een kijkje te nemen en daar zie je nipt de neus van een icoon naar buiten steken.

Een droom voor velen en de werkelijkheid voor één incidentele schattenzoeker. Hij vond deze Shelby GT500 Fastback, een van de beste Amerikaanse schuurvondsten ooit gedaan. De eigenaar parkeerde de ponycar in 1970 in de Texaanse schuur en haalde hem vervolgens nooit meer eruit. Amos Minter haalde hem halverwege de jaren ’00 uit zijn sneue isolement.

Technisch is de schuurvondst-Shelby GT500 goed

Amos knapte alle gesmeerde delen op, zodat de Shelby GT500 Fastback nu in perfecte technische staat verkeert. Het rauwe uiterlijk en de natuurlijke patina, liet hij zoals hij het vond. Zelfs de nieuwe banden die de Shelby in 1968 van de fabriek kreeg, zitten er nog onder. Met trots draagt deze Mustang zijn overwinning op de vergetelheid en nalatigheid.

In mei gaat de Mustang bij de Mecum Indy 2019-veiling onder de hamer. Een richtprijs is niet gegeven. En dan het dilemma. Zou jij deze Ford Mustangt Shelby GT500 Fastback restaureren tot de originele staat? Of laat je het uiterlijk voor wat het is? Het is een van de slechts 1.044 GT500’s die Shelby bouwde in 1968 en de V8 produceert ongeveer 365 pk.

Reacties
  1. Trevor zegt op 2 april 2019 om 20:36:

    Paar nieuwe bandjes en beurt lijkt me genoeg voor nu

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken